خشم مسلمانان مالزی از اهانت به لفظ جلاله«الله»
کد خبر: 4206526
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۱

خشم مسلمانان مالزی از اهانت به لفظ جلاله«الله»

اشتباه آشکار یک شرکت تجاری در فروش جوراب‌هایی با لفظ جلاله «الله» در مالزی خشم شدید مسلمانان این کشور را دربرداشت.

به گزارش ایکنا به نقل از برناما، محمد نعیم مختار، وزیر امور مذهبی مالزی پس از اشتباه یک شرکت تجاری که خشم و انتقاد مسلمانان این کشور را برانگیخت، خواستار آرامش شد.

خشم مسلمانان پس از آن برانگیخته شد که جوراب‌هایی با کلمه «الله» در حال فروخته شدن در چندین سوپرمارکت زنجیره‌ای محلی KK Super Mart دیده شد. عکس‌های این جوراب‌ها در فضای مجازی منتشر و با واکنش شدید کاربران و شخصیت‌های مهم همراه شد، برخی نیز خواستار تحریم KK Super Mart  شدند.

این حادثه از آنجایی که در ماه مبارک رمضان رخ داد، بسیار حساس به شمار می‌آید.

به گزارش برناما، نعیم گفت: کلمه «الله» در نزد مسلمانان بسیار ارزشمند است؛ پلیس، اداره توسعه اسلامی (جاکیم) و وزارت تجارت داخلی موضوع را بررسی خواهند کرد تا علت و مسئول این مسئله مشخص شود.

وزیر امور مذهبی مالزی به خبرنگاران گفت: به مقامات اعتماد کنید تا تحقیقات خود را انجام دهند و دلیل واقعی را مشخص کنند.

در پاسخ به واکنش‌ها،  مسئولان این سوپرمارکت‌های زنجیره‌ای با انتشار یک پست فیسبوک عذرخواهی  و بر توقف فروش آن تأکید کردند.

عملیات بازرسی از شعبه‌های این سوپرمارکت زنجیره‌ای که ۸۰۰ شعبه در سراسر مالزی دارد، انجام و تنها در سه شعبه جوراب‎هایی با کلمه «الله» یافت شده است.

سو چین هوات گفت: جوراب‌ها از چین وارد شده و در کیسه‌هایی حاوی ۱۲۰۰ جفت، طرح‌های مختلف قرار داشتند.این حادثه چشمان من را باز کرد تا در هنگام واردات محصولات از خارج از کشور دقت بیشتری داشته باشم و از این بابت عذرخواهی می‌کنم.

هایکا دانیل، مشاور روابط شرکتی در  KK Mart، گفت: این ادعاها مبنی بر اینکه فروشگاه‌ها عمدا این جوراب را فروخته‌اند تا به مسلمانان توهین کنند، کاملاً نادرست است.

انتهای پیام
captcha