تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت قاری قرآن است
کد خبر: 4207124
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۴۱
پیشکسوت قرآنی لرستان:

تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت قاری قرآن است

عزت‌الله گوشه‌ای گفت: تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت یک قاری قرآن است و یکی‌از وظایف هر قاری قرآن این است که هرآنچه از قرآن آموخته به دیگران نیز آموزش دهد.

تجلیل از پیشکسوت قرآنی لرستانیبه گزارش ایکنا از لرستان، امروز ۶ فروردین ماه، به مناسبت ماه مبارک رمضان از عزت‌اله گوشه‌ای، از فعالان و پیشکسوتان قرآنی لرستان تقدیر شد. 

اعظم روانشاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این دیدار گفت: عمل به دستورات قرآن و همنشینی با قرآن همواره مورد تأکید همه بزرگان و همچنین سفارش رهبر انقلاب بوده است و هرگونه اقدامی در این راستا مصداق عمل صالح است.

همچنین عزت‌الله گوشه‌ای، پیشکسوت قرآنی لرستان در این دیدار بیان کرد: تبلیغ دین مهم‌ترین رسالت یک قاری قرآن کریم است و یکی‌از وظایف هر قاری قرآن این است که هرآنچه از قرآن آموخته به دیگران نیز آموزش دهد و از طرف دیگر نیز می‌تواند به‌وسیله تلاوت و قرائت زیبای خود روی مردم به‌ویژه جوانان تأثیر گذاشته و به این واسطه دین و ارزش‌های دینی را در جامعه اشاعه دهد و با عملکرد خوب خود اخلاقیات را در جامعه رواج دهد.

عزت‌الله گوشه‌ای متولد ۱۳۴۳ در خرم‌آباد است که از همان دوران کودکی به همراه برادر بزرگش با حضور در مسجد صاحب‌الزمان در فضای قرآنی قرار گرفت.

وی پس از گوش دادن نوار کاست‌های تلاوت قاری مصری استاد عبدالباسط جذب قرائت او شده و شروع به خواندن قرآن با صوت و لحن کرد که به گفته خودش روخوانی و روان‌خوانی قرآن را با رهنمودهای برادر بزرگش و قرائت را زیر نظر مرحوم استاد حاج حشمت‌الله امرایی و مصطفی تقوی فرا گرفت.

گوشه‌ای در این راه توفیقات فراوانی را کسب کرده و اکنون به‌عنوان قاری، مدرس و داور قرآن در استان شناخته شده است و با بیش از ۴۰ سال فعالیت در عرصه قرآن از پیشکسوتان فعالیت‌های قرآنی است و اکنون به عنوان رئیس انجمن قرآن و عترت لرستان و شورای عالی قرآن مشغول به فعالیت است. 

انتهای پیام
captcha