اصلاح مجموعه‌های فرهنگی نیازمند عزم و عمل مسئولان است
کد خبر: 4207462
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۸
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس:

اصلاح مجموعه‌های فرهنگی نیازمند عزم و عمل مسئولان است

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی گفت: تمام مسئولان که متولی فرهنگ هستند شرعا و قانوناً موظف به اجرا هستند، برای اصلاح مجموعه‌های فرهنگی خصوصاً مساجد که مقدس و متبرک هستند عزم و عمل لازم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارسحجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی فرهنگی، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به وقایع پیش آمده در مسجد نصیرالملک شیراز و هتک حرمت جایگاه مسجد توسط عده‌ای گفت: مسجد از آن جهت که معبد مسلمانان است، پیام‌های فراوانی دارد و اولین پیام آن این است که محرابش چشم مسجد است و ما را به کعبه هدایت می‌کند که ما باید از راه محراب مسجد به کعبه رو کنیم و بگوئیم «والکعبه قبلتی.»

وی با بیان اینکه این حقیقت و قداست مسجد است، افزود: اگر هنرهایی که در مساجد است جاذبه گردشگری دارد، این هنر تطهیر شده است که دیدن دارد وگرنه هنری که تطهیر نشده و آلوده است، جاذبه ندارد. این مبانی باید در گردشگری بیان شود تا هنر اسلامی ایرانی را بهتر شناخت.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با تصریح اینکه بعضی از مسئولان، اسلامی فکر می‌کنند اما قارونی عمل می‌کنند، گفت: مسجد کانون توحید است، اگر کسی جز این فکر و عمل کند قارونی عمل کرده است.

فرهنگی با اشاره به بیانات آیت‌الله دژکام در خصوص مسجد نصیرالملک اظهار کرد: نطق نماینده ولی فقیه  در استان فارس و امام جمعه شیراز که درباره مسجد نصیرالملک ایراد فرمودند، بیان توحیدی است، اسلامی فکر کردن و اسلامی عمل کردن است؛ اگر مسئولان غیر از این عمل کنند، قارونی عمل می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر مسجد الحرام دارای تقدس است، مساجد نیز همان شرافت را دارد ( وَأَنَّ ٱلۡمَسَٰجِدَ لِلَّهِ فَلَا تَدۡعُواْ مَعَ ٱللَّهِ أَحَدٗا) این را باید مسئولان گردشگری و فرهنگی بدانند همان‌طوری كه رسالت الهی، وظيفه خطيری است كه فقط به مردان موحد و شجاع داده می‌شود، پاسداری و بازسازی و هرگونه عمران ديگر مساجد نيز به عهده مردان نترس و موحد است.

فرهنگی با یادآوری آیه 17 سوره توبه «مَا كَانَ لِلْمُشْرِكِينَ أَنْ يَعْمُرُوا مَسَاجِدَ اللَّهِ شَاهِدِينَ عَلَىٰ أَنْفُسِهِمْ بِالْكُفْرِ ۚ أُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ وَفِي النَّارِ هُمْ خَالِدُونَ» گفت: نصیحت کردن به معنای سفارش کردن و سخنرانی صرف نیست بلکه نصیحت به معنای اصلاح کردن آسیب‌ها و مشکلات در مقام عمل است.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آنچه بارها از طرف نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان شد، آنچنانی که به قصد اصلاح باشد، دیده نشده است، گفت: تمام مسئولان که متولی فرهنگ هستند شرعا و قانوناً موظف به اجرا هستند، برای اصلاح مجموعه‌های فرهنگی خصوصاً مساجد که مقدس و متبرک هستند عزم و عمل لازم است.

وی اظهار کرد: مردم زمانی که می‌بینند مسئولان آن‌ها اهل عمل هستند، به فرایض دینی روی می‌آورند و در این صورت است که دیگر مساجد خانه سالمندان نیست.

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه فرهنگ امری دولتی یا خصوصی نیست بلکه حقیقتی عمومی که همه آحاد جامعه در آن نقش دارند، گفت:  نباید کاری کنیم که هم خود و هم جامعه اطرافمان دچار آسیب شود و برای این کار باید لباس تقوا بر تن کرد.

انتهای پیام
captcha