درخشش نمایندگان ایران در مسابقه بین‌المللی قرآن عراق + عکس
کد خبر: 4207826
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸

درخشش نمایندگان ایران در مسابقه بین‌المللی قرآن عراق + عکس

نمایندگان ایران موفق شدند رتبه‌ سوم را در دو گروه سنی نوجوانان و بزرگسالان در نخستین دوره مسابقه بین‌المللی تلاوت قرآن جایزه «العمید» عراق کسب کنند.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از وب‌سایت شبکه جهانی کفیل، نخستین دوره مسابقه بین‌المللی تلویزیونی «جایزه العمید» ویژه تلاوت قرآن از سوی مجمع علمی قرآن آستان مقدس عباسی و با مشارکت قاریانی از 21 کشور عربی و خارجی برگزار شد.

براساس این گزارش، در مرحله فینال این مسابقه 5 قاری در گروه سنی بزرگسالان و 5 قاری در گروه سنی نوجوانان به رقابت پرداختند که در گروه سنی نوجوانان به ترتیب «محمد ابوبکر» از پاکستان، «احمد حسن حمزه» از عراق و «یاسین غلامی» از ایران رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

همچنین در گروه سنی بزرگسالان، «احمد جمال الرکابی» از عراق، «محمود السید عبدالله» از مصر و «مهدی رحمت‌‌الله تقی‌پور» از ایران حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

تجلیل از نفرات برتر این مسابقه و اعضای کمیته داوران با حضور سید لیث الموسوی، عضو شورای اداری آستان عباسی برگزار و به نفرات برتر رقابت‌ها جوایز مالی از سوی آستان حضرت عباس(ع) اهدا شد.

یادآوری می‌شود، ‌فرصت نام‌نویسی برای ارسال آثار به این مسابقه ۱۴ تا ۲۷ بهمن‌ماه سال گذشته بود، به‌ طوری که شرکت‌کنندگان ویدئوی حاوی تلاوت از آیات منتخب خود مشروط به اینکه بیشتر از سه دقیقه نباشد را به حساب کاربری مسابقه در اپلیکیشن تلگرام به شماره (۰۰۹۶۴۷۷۶۰۰۰۵۳۱۱) ارسال کردند و اسامی پذیرفته‌شدگان برای شرکت در مرحله حضوری مسابقه ۲۸ بهمن اعلام شد.

استقبال از متسابقان شرکت‌کننده در مرحله حضوری از ۱۳ اسفندماه سال گذشته آغاز شد و این مسابقه پس از ضبط در ماه مبارک رمضان به صورت تلویزیونی پخش شد.

انتهای پیام
captcha