پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز جمهوری اسلامی
کد خبر: 4207843
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۴

پیام نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت روز جمهوری اسلامی

نماینده ولی فقیه در لرستان به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ فروردین‌ماه سالروز جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

حجت‌الاسلام شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم‌آباد، به مناسبت فرا رسیدن ۱۲ فروردین‌ماه روز جمهوری اسلامی ایران پیامی صادر کرد.

متن پیام تبریک نماینده ولی فقیه در لرستان بدین شرح است:

«یوم الله ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران، روز بعثت انقلاب اسلامی و استقرار حکومت مستضعفین، روز به ثمر نشستن خون شهیدان، و تبلور مردم سالاری، گرامی باد.

روز ۱۲ فروردین روز پاسداشت مردم غیوری است که وحدت ملی خویش را در استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نشان داد و نخستین حکومت الله و روز فتح و ظفر را با مشارکت گسترده خود و با رأی «آری» تثبیت کرد و شیرین‌ترین تاریخ حیات سیاسی خود را جشن گرفت.

نقش بی‌بدیل ملت بزرگ ایران در تبدیل نظام استبدادی به نظامی مردم سالار و برگرفته از دین و آیین مقدس اسلام ناب نبوی، و سیره پاک علوی، آزادی، پیشرفت، و استقلال را به ارمغان آورد.

قطعاً خلق این حماسه بزرگ و دستیابی به این موفقیت بزرگ و رسیدن به این سرافرازی و سربلندی و عزت روز افزون، بدون هدایتهای راهگشای امام راحل عظیم الشأن و رهبری داهیانه خلف صالح ایشان، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) میسر نبود.

امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، به برکت خون هزاران شهید و جانبازی و فداکاری مردان و زنان این مرز و بوم، به عنوان خار چشم دشمنان اسلام و حامی مستضعفان جهان، بالنده‌تر از دیروز، در انتظار وعده بزرگ الهی، ظهور منجی عالم بشریت و ایجاد تمدن نوین اسلامی، آماده جانفشانی است.

اینجانب با گرامیداشت ایام الله ماه مبارک رمضان و عرض ارادت به ساحت مقدس مولی الموحدین امیرالمؤمنین علی(ع) فرا رسیدن این حماسه بزرگ را در سالی که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده، به آحاد ملت غیور ایران اسلامی، خصوصاً مردم ولایتمدار استان لرستان، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران تبریک عرض نموده و امیدوارم که مردم و مسئولان خدمتگزار، از این فرصت مناسب برای تجدید پیمان با آرمان‌های امامین انقلاب اسلامی استفاده نموده و با تمام توان برای سربلندی ایران اسلامی تلاش و کوشش نمایند.»

پیام استاندار لرستان به مناسبت روز جمهوری اسلامی

فرهاد زیویار، استاندار لرستان نیز در پیامی یوم الله ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را تبریک گفت. متن پیام به این شرح است:

انقلاب اسلامی در عصری به وقوع پیوست که جهان در سیطره دو بلوک قدرت بود، یکی پیروان کمونیست که حول اتحاد جماهیر شوروی اجماع کرده بودند و دیگری بلوک غرب با ادعای آزادی و دمکراسی که بر امپریالیسم بنا شده بود.

عظمت کار حضرت امام(ره) با مجاهدت ملت ایران این بود که این دو دیو را که جهان را در ید خود داشتند به صورت همزمان به کناری نهادند و همزمان در برابر این دو بلوک قدرت با همه ایادی و کشورهای تحت نظر و سلطه ایشان ایستادند.

جمهوری اسلامی ایران به صورت همزمان برای این دو بلوک که یکی با تکیه بر تفکر مارکسیست و حذف دین، بخش بزرگی از جهان را اداره می‌کرد و دیگری با لیبرال دموکراسی و ادعای حق انتخاب عمده جهان را تحت سیطره امپریالیستی خود داشت، دو حرف و تفکر تازه داشت که جهان را متحیر کرد.

انقلاب اسلامی با تکیه بر معنویت و الهیات اسلامی منبعث شده از تفکر ناب محمدی از طریق اهل‌بیت، اثبات نمود که دین و معنویت می‌تواند عامل انقلاب و آزاد کردن و مدیریت ملت‌ها باشد، بنابراین تفکر مارکسیست درهم شکسته شد.

از جانب دیگر با اولین رأی‌‌گیری در این انقلاب نوپا، بنیان لیبرالیسم که خود را تنها سردمدار دموکراسی می‌دانست به چالش کشیده شد. از جمله بدیع‌ترین جلوه‌های اهمیت حضور جمهور مردم در تعیین سرنوشت و نوع و شکل حکومت خود، روز ۱۲ فروردین سال ۱۳۵۸ بروز کرد، حضرت امام(ره) تعیین نوع حکمرانی را به مردم سپرد و با این عمل بی‌نظیر در تاریخ ایران، عملاً مردم‌سالاری دینی مبتنی بر اسلام حقیقی را برای همیشه تاریخ بنیاد نهادند.

روز جمهوری اسلامی، از ایام‌الله است و سنگ بنایی برای تمام مستضعفین و آزادگان عالم که اسلام عزیز به نظر و انتخاب ملت مسلمان اعتبار و اصالت می‌دهد.

اینجانب این روز عزیز را که سند مردم‌سالاری دینی می‌باشد و در سایه جانبازی و شهادت و هزینه‌های بسیار ملت بزرگ ایران امتداد یافته و بعون‌الله، ختم به ظهور منجی بشریت و‌ متصل به حکومت حضرت بقیة الله خواهد شد را به محضر آحاد مردم خصوصا مردم ولایت‌مدار و عاشق اهل‌بیت استان لرستان تبریک عرض کرده، ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات برای هم استانی‌های بزرگوار در این سال جدید، لطف و مرحمت و نورانیت پیش از پیش الهی را مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام
captcha