بهره‌مندی شورای قرآن شهرداری از فناوری روز در انتقال مفاهیم دینی
کد خبر: 4207908
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۶
علیرضا نادعلی مطرح کرد؛

بهره‌مندی شورای قرآن شهرداری از فناوری روز در انتقال مفاهیم دینی

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اسلامی تهران گفت: استفاده از فناوری‌های روز برای انتقال مفاهیم و قصه‌های قرآنی اتفاق مثبتی است که در غرفه شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران در نمایشگاه قرآن شاهد هستیم.

علیرضا نادعلی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اسلامی تهران در گفت‌وگو با ایکنا به ارزیابی سی‌ و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و بیان کرد: امسال بهار قرآن با بهار طبیعت همراه شده بود. هر سال در ایام ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود ولی گمان می‌کنم در دو سالی که کرونا شیوع پیدا کرده بود فضاها کمی سرد شده بود اما اکنون شاهدیم که اتفاقات فرهنگی مجددا گرم و دوست‌داشتنی برقرار است.

وی با شاره به بازدید خود از غرفه شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران گفت: امسال نسبت‌ به دو سال پیش که از این غرفه بازدید کردم شاهد تفاوت بسیاری بودم؛ غرفه شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران هدف‌گذاری کرده‌ است که مخاطب خاصی از افراد که نوجوانان هستند را مورد توجه قرار دهد. قرار است بعد از این اتفاق از طراحی‌هایی که انجام‌ شده است در مدارس برای دانش‌آموزان به بهترین نحو استفاده شود.

نادعلی افزود: استفاده از تجهیزات روز برای مفاهیم و قصه‌های قرآنی اتفاق مثبتی است که در این غرفه شاهد هستیم. موضوعات قرآنی جذابیت خاص خود را دارد و قرآن هیچ‌گاه جذابیت خود را از دست نمی‌دهد اما این امر مانع استفاده از فناوری روز نمی‌شود و باید به استفاده از آنها توجه کرد تا به‌صورت غیرمستقیم مفاهیم را ارائه دهیم.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اسلامی تهران اظهار کرد: نمونه کارهای غرفه شورای عالی قرآن و عترت شهرداری تهران بسیار عالی است اما هنوز جای کار بسیاری دارد و می‌توان در این حوزه بیشتر فعالیت کرد. فیلم‌هایی که پخش شد بسیار جذاب بود و مردم نیز از آن‌ها استقبال بسیاری کردند.

وی در رابطه با برنامه‌های شورای عالی قرآن برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های خود بیان کرد: ما به‌ عنوان سیاست‌گذار در کنار مجموعه شورای عالی قرآن و عترت هستیم و مجریان افق‌های اجرایی را می‌نگارند و به انجام می‌رسانند اما مهم برای ما این است که یک دستگاه سنگین عریض و طویل مانند سایر دستگاه‌ها نباشیم. همواره در سیاست‌های خودمان این موضوع را مورد توجه داریم که یک تسهیل‌کننده باشیم. رئیس شورای عالی قرآن از فعالان قرآنی است که فعالان قرآنی را به‌خوبی می‌شناسد و این اتفاق بسیار کمک‌کننده است.

نادعلی افزود: در تلاشیم تا در این حوزه بیشتر فعالیت کنیم و توجهات بیشتری داشته باشیم. استفاده از مؤسسات دانش‌بنیان و ظرفیت‌های مردمی از جمله اقدامات در این حوزه است که با الهام درست از گفتمان انقلاب اسلامی و چارچوب نظری فکر نظر امام(ره) و مقام معظم رهبری در امور آموزشی و فرهنگی و اجتماعی مدنظر قرار داده‌ایم. استفاده از گروه‌های دانش‌بنیان اتفاق مبارکی است؛ حاکمیت وظیفه دارد که این افراد را تقویت و تسهیل‌گری کند و موانع را برطرف کند تا خدمات این‌چنینی به مردم ارائه شود.

انتهای پیام
captcha