بهر‌ه‌مندی از فرصت روز بزرگداشت «سعدی» برای ترویج زبان و ادبیات فارسی
کد خبر: 4208105
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶
نماینده ولی فقیه در سمنان تأکید کرد؛

بهر‌ه‌مندی از فرصت روز بزرگداشت «سعدی» برای ترویج زبان و ادبیات فارسی

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی بر اعلام برنامه‌های دستگاه‌های فرهنگی استان سمنان جهت ترویج زبان و ادبیات فارسی و بزرگداشت روز «سعدی» تأکید کرد.

حجت الاسلام مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان

به گزارش ایکنا، به نقل از دفتر نماینده ولی فقیه در استان سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در سمنان، امروز، 14 فروردین‌ماه در نامه‌ای به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان خواستار برنامه‌ریزی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی برای استفاده از فرصت روز بزرگداشت «سعدی» برای ترویج زبان و ادبیات فارسی شد.

در این نامه آمده است: با عنایت به تأکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پاسداشت زبان و ادب فارسی و لزوم افزایش انس و الفت مردم با شعر فارسی، با توجه به در پیش بودن یکم اردیبهشت‌ماه به‌عنوان روز بزرگداشت استاد سخن، سعدی، لازم است دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و اجتماعی استان پیشنهادات خود را برای بزرگداشت این روز و استفاده از این فرصت فرهنگی به منظور ترویج زبان و ادبیات فارسی به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اعلام کنند.

از دستگاه‌های متولی انتظار می‌رود در برنامه‌های خود از ظرفیت نخبگان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه بهره گرفته و زمینه مشارکت اقشار مختلف مردم به‌ویژه جوانان عزیز را در این برنامه‌ها فراهم کنند، همچنین نسبت به برگزاری مستمر و منظم جلسات خوانش شعر در طول سال اقدامات لازم صورت پذیرد.

انتهای پیام
captcha