کتابخانه‌های کوچک در ادارات شاهرود ایجاد شود
کد خبر: 4208573
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۲

کتابخانه‌های کوچک در ادارات شاهرود ایجاد شود

فرماندار شاهرود خواستار ایجاد کتابخانه‌های کوچک در اداره‌های شهرستان شاهرود شد و گفت: انجمن کتابخانه‌ها در این راه پیگیری‌های لازم را صورت دهد.

ابوطالب جلالی فرماندار شاهرود

به گزارش ایکنا، ابوطالب جلالی، فرماندار شاهرود، ظهر امروز، 16 فروردین در نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی شاهرود با بیان اینکه از ظرفیت خیران در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به خصوص بین نسل جوان بهره‌گیری شود، گفت: شاهرود خیران بسیار خوب و همواره همراهی در زمینه‌های فرهنگی و مطالعه و کتابخوانی دارد.

وی افزود: این شهرستان شش کتابخانه مستقل و مشارکتی دارد که نشان می‌دهد مشارکت در امور مرتبط با کتاب در این شهرستان همواره روند مثبتی داشته است.

معاون استاندار سمنان با تأکید بر اینکه شهرستان شاهرود دارای ۱۷ کتابخانه عمومی نهادی که در کنار کتابخانه‌های مستقل و مشارکتی مجموعاً ۲۳ کتابخانه را شامل می‌شود، یادآور شد: به لحاظ ظرفیت، زیرساخت‌های خوبی در شاهرود وجود دارد.

جلالی با بیان اینکه ضرورت دارد تا این ظرفیت‌ها با کمک خیران توسعه و ارتقا پیدا کند، متذکر شد: برنامه‌ریزی مدون برای استفاده از ظرفیت فرهنگی در شهرستان شاهرود یک الزام در انجمن کتابخانه‌های عمومی است.

به گفته وی؛ در کنار خیران باید از شرکت‌های تولیدی و دستگاه‌های اجرایی نیز برای ترویج فرهنگ مطالعه بهره‌گیری کرد، افزود: گسترش فرهنگ مطالعه در ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی یک اقدام مفید برای ترویج مطالعه است.

فرماندار شاهرود خواستار گسترش فرهنگ مطالعه در مدارس، ادارات، کارخانه‌ها، کارگاه‌ها و شرکت‌های بخش خصوصی و محل‌های عمومی شد و گفت: باید از هر طریقی که می‌توانیم مردم را با کتاب آشنا سازیم.

جلالی با بیان اینکه کتابخانه‌های کوچک در اداره‌های شهرستان شاهرود ایجاد شود، گفت: انجمن کتابخانه‌‌ها در این راه پیگیری‌های لازم را صورت دهد.

سیدابراهیم موسوی، رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود نیز از راه‌اندازی اتوبوس سیار کتابخوانی در این شهرستان خبر داد و افزود: شهرداری شاهرود در این مسیر به کتابخانه‌های عمومی کمک خوبی کرده است.

به گفته وی؛ ظرفیت‌های خوب بومی شهرستان شاهرود در زمینه مطالعه و کتابخوانی وجود دارد که در این راستا ۶۵ درصد از رتبه‌های برتر کتابخوانی جشنواره ملی رضوی استان سمنان در سال ۱۴۰۲ به شهرستان شاهرود اختصاص داشت که این امر نشان می‌دهد که شاهرود ظرفیت و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد که باید بیشتر به حرکت دربیاید.

انتهای پیام
captcha