رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌هایش به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد
کد خبر: 4208802
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۰
امام‌جمعه ماکو:

رژیم صهیونیستی برای جبران شکست‌هایش به کنسولگری ایران در سوریه حمله کرد

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی گفت: با توجه به حادثه اخیر کنسولگری ایران می‌توان گفت وقتی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی و مقاومت مردم غزه نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند، و با شکست مواجه شد، برای جبران این شکست، کنسولگری ایران را در سوریه، به‌وسیله موشک مورد هدف قرارداد و در این عملیات تروریستی چند تن از سرداران و مدافعان حرم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند

حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، امام‌جمعه ماکوبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی، امام‌جمعه ماکو ۱۷ فروردین ماه در خطبه‌های نمازجمعه این هفته اظهار کرد: روز قدس روز حیات اسلام است و از آرمان‌های امام خمینی(ره) روز جهانی قدس است که امروز در جهان به یک نماد استکبارستیزی تبدیل شده است.

وی افزود: حضرت امام از این روز به‌عنوان روز حیات اسلام، روز تعیین سرنوشت ملت‌های مستضعف، و روز مقابله مستضعفین در مقابل مستکبران یاد می‌کند و می‌فرماید:« روز قدس باید به‌مانند شب‌های قدر در بین مسلمانان احیا و مبدا بیداری و هوشیاری آن‌ها شود».

حجت‌الاسلام هاشمی در خطاب به مردم بیان کرد: شما با حضور خود در راهپیمایی روز جهانی قدس، بر اساس حدیث نبوی از مردم مظلوم فلسطین دفاع کرده، و زمینه افول رژیم صهیونیستی را فراهم آوردید.

وی ادامه داد: با توجه به حادثه اخیر کنسولگری ایران می‌توان گفت وقتی رژیم صهیونیستی بعد از عملیات طوفان‌الاقصی و مقاومت مردم غزه نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند، و با شکست مواجه شد، برای جبران این شکست، کنسولگری ایران را در سوریه، به‌وسیله موشک مورد هدف قرارداد و در این عملیات تروریستی چند تن از سرداران و مدافعان حرم به درجه رفیع شهادت نائل آمدند که یاد و خاطره این شهدا را گرامی می‌داریم.

امام جمعه ماکو تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند:« شهیدان ما از خداوند مهربان خود، نشان قبول مجاهدت درازمدت خود را دریافت کردند و هم‌اکنون در جمع اولیا و صلح متنعم به نعم الهی‌اند».

وی گفت: رژیم خبیث صهیونیستی نیز به دست دلاورمردان ملت ایران مجازات شده و آن‌ها را نیز از این جنایت و امثال این جنایت، پشیمان خواهند کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی عنوان کرد: دو هدف تقویت جبهه مقاومت و تقویت وحدت کشورهای اسلامی مورد توجه است و امروز امت اسلامی باید در مقابل توطئه‌های رژیم صهیونیستی، دو هدف را دنبال کند که یکی: باید جبهه مقاومت، برای مقابله با توطئه‌های رژیم صهیونیستی تقویت شود و بعدی باید وحدت کشورهای اسلامی تقویت شده و دولت‌های مسلمان نیز از مجاهدان فلسطینی حمایت کنند.

وی افزود: زبان هنر بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم است، روز بیستم فروردین‌ماه مصادف است با سالروز شهادت هنرمند متعهد و سید شهیدان اهل‌قلم، سید مرتضی آوینی که به نام روز هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است؛ و همیشه در تاریخ زندگی بشری زبان هنر، بهترین وسیله برای انتقال مفاهیم بوده است.

خبرنگار: الناز نقی زاده

انتهای پیام
captcha