انقلاب اسلامی آغازی بر پایان حیات ننگین اسرائیل است
کد خبر: 4208931
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۳
سرلشکر باقری:

انقلاب اسلامی آغازی بر پایان حیات ننگین اسرائیل است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود، توطئه و طرح استکبار جهانی برای تغییر جهان اسلام با حضور صهیونیست‌های جنایتکار شکل می‌گرفت، اما انقلاب این معادله را برهم زد و آن وقت بود که دوره افول صهیونیست‌ها آغاز شد.

محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایرانبه گزارش ایکنا از اصفهان، سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر سردار شهید «محمدرضا زاهدی» که امروز، 18 فروردین‌ماه از میدان احمدآباد به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: یاد و خاطره امام راحل و همه شهیدان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای مدافع امنیت کشور، مدافع حرم، مدافعان سلامت و به‌ویژه شهید بزرگوار، شهید قدس، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی را گرامی می‌داریم که پس از 43 سال مجاهدت شبانه‌روزی، جان خود را فدای اسلام، انقلاب اسلامی و آزادی قدس شریف کرد.

وی افزود: امروز در کنار پیکر مطهر این شهید گرد آمده‌ایم؛ شهیدی همچون دیگر شهدای بزرگ اصفهان؛ شهیدان خرازی، ردانی‌پور، حبیب‌اللهی، همت، کاظمی، حجازی و صدها شهید فرمانده و 24 هزار شهید گلگون‌کفن این استان بی‌نظیر کشور در میدان جهاد و شهادت.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اضافه کرد: در مراسم تشییع شهیدی گرد آمده‌ایم که همرزم و یاور دائمی شهید سلیمانی، شهید همدانی، شهید عماد مغنیه و همه شهدای بزرگ آزادی قدس شریف و مقابله با رژیم صهیونیستی بود. ملت بزرگ ایران و ملل آزاده جهان روز گذشته به برکت عملیات بی‌نظیر طوفان‌ الاقصی و خون شهید زاهدی و همرزمانش، روز قدس بی‌نظیری در تاریخ انقلاب اسلامی و جهان خلق کردند تا آمریکای جنایتکار و صهیونیست ظالم و کودک‌کش بدانند که عمر این رژیم به سر آمده و راه دوری تا انهدام کامل آن باقی نمانده‌ است.

وی ادامه داد: مروری بر زندگی ننگین 75 ساله رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده دو دوره مشخص است؛ دوره اول، دوره فراز و اوج‌گیری این رژیم و دوره بعد، دوره افول و زوال آن. صهیونیست‌ها و آژانس بین‌المللی صهیونیستی پس از 50 سال کار و زمینه‌سازی و به بهانه کشتار مبهم هولوکاست در اروپا، سرزمین قدس شریف، قبله اول مسلمانان را غصب و حکومتی جائر و ظالم ایجاد کردند و با کمک‌های آمریکا و اروپای ریاکار و دروغگو، این رژیم قدرت گرفت و در مقابله نظامی، ارتش‌های عربی هر کدام بیش از شش روز در برابرش دوام نیاوردند.

آغازی بر افول صهیونیسم

باقری تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی نبود، توطئه و طرح استکبار جهانی برای تغییر جهان اسلام با حضور صهیونیست‌های جنایتکار شکل می‌گرفت؛ اما دوره افول صهیونیست‌ها با انقلاب اسلامی آغاز شد. امام راحل و بزرگوار یکی از راهبردهای دائمی نظام جمهوری اسلامی را مقابله با این تجاوز و ستمگری قرار داد و روز قدس را برای بیان احساسات خالصانه ملل مسلمان تعیین کرد و فرمود حتی کافی‌ست که مسلمانان هر کدام با یک سطل آب، این رژیم را به مدیترانه بریزند و از آن روز، روال قدرت‌گیری صهیونیست‌ها تغییر کرد.

وی گفت: در دوره زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت‌ امام خامنه‌ای عزیز، با تشکیل نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به امر این رهبر بزرگوار و دوراندیش، مقاومت اسلامی جان تازه‌ای پیدا کرد. جریان‌های غیراسلامی و کم‌توان به مرور به حاشیه رفتند و جریان‌های اصیل اسلامی همچون حزب‌الله در لبنان و حماس و جهاد اسلامی در فلسطین با قدرت تمام به میدان آمدند و از 30 سال پیش تاکنون، روز به روز بر این قدرت افزوده شده‌ است. طوفان‌ الاقصی به‌مثابه عملیاتی تعیین‌کننده در 15 مهرماه سال گذشته، بخش کوچکی از این کوه یخ بزرگ را نمایان کرد؛ عملیاتی بی‌نظیر و بدون نقص به دست حداکثر هزار رزمنده و سازمانی که بیش از 15 سال در محاصره کامل در باریکه‌ای کوچک قرار داشت. این‌ها در عملیاتی غافلگیرانه به صهیونیست‌های تا بن دندان مسلح هجوم بردند، این بلای بزرگ را بر سر آن آوردند و این شکست ترمیم‌ناپذیر را به دشمن تحمیل کردند؛ دشمنی که اساس و بنیانش بر قدرت نظامی و اطلاعاتی و تکیه بر حمایت و پشتیبانی آمریکای جنایتکار و بخش بزرگی از اروپا گذاشته‌ شده‌ است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: در این عملیات، این رزمندگان با حداقل تلفات خودی، خسارات چشمگیری به دشمن وارد کردند، اسیر گرفتند و به سرزمین خود بازگشتند. اگر بگوییم غزه سرزمین کوچکی در اندازه 40 کیلومتر در 10 کیلومتر است، گویی که زاینده‌رود را از ابتدا تا انتهای اصفهان ببینیم با چهار کیلومتر در طرفین آن؛ چنین سرزمین کوچکی به مدت 16 سال در محاصره باشد، هر از چند گاهی بمباران شود، رهبران مقاومتش ترور شوند و در این شرایط، این رزمندگان با حفر تونل و ایجاد استحکامات در زیر تونل‌ها صنعت دفاعی ایجاد کنند، نیروهایشان را آموزش دهند، دشمن را زیر نظر بگیرند، چنین طرح بی‌نظیری تهیه و شجاعانه آن را اجرا کنند و چنین بلایی بر سر صهیونیست‌ها بیاورند.

وی افزود: رژیمی که به دنبال سرزمین بزرگ نیل تا فرات بود؛ یعنی شش کشور فلسطین، مصر، سوریه، لبنان، اردن و عراق حداقل سرزمین‌های مورد ادعای آن بود، طی شش‌ ماه گذشته گرفتار نبرد در سرزمینی کوچکتر از یک شهر شده‌ و در باتلاق نبرد غزه فرو رفته است؛ نه راهی برای خاتمه جنگ و نه امکان ادامه این جنایت را دارد. آیا پاسخ عملیات مجاهدان سلاح به دست، کشتار زنان و کودکان، حمله به بیمارستان و کشتن بیماران بر روی تخت است؟ آیا منهدم کردن مسجد، مدرسه، منزل و زیرساخت‌های شهری و دچار کردن مردم مظلوم به قحطی آب و برق و اولیه‌ترین امکانات زندگی است؟ چه توجیهی دارد که خودرو و امکانات تغذیه مردم گرسنه غزه را مورد هدف قرار دهد؟

باقری با بیان اینکه این روش نبرد صهیونیست‌هاست، گفت: این نبرد در کنار تمام موارد دیگر، حقوق بشر غربی را به رخ جهان کشید و معلوم کرد که مدینه فاضله مورد نظر آمریکا چگونه سرزمین و حکومتی است. می‌گفتند اسرائیل نمونه دموکراسی در خاورمیانه محسوب می‌شود؛ اما این نمونه دموکراسی غربی است. آنهایی که در جهان هنوز نسبت به ماهیت واقعی آمریکا و اروپا تردید داشتند، در حادثه غزه واقعیات را از نزدیک مشاهده کردند. فقط بخش بسیار کوچکی از ظلم و ستمی که به این مردم می‌رود، دیده می‌شود و واقعیت بسیار دردناک‌تر از این‌هاست.

ناکامی صهیونیست‌ها در تحقق اهدافشان

وی ادامه داد: صهیونیست‌ها بعد از شش‌ ماه بمباران شبانه‌روزی این سرزمین کوچک و مردم بی‌گناه، به هیچ یک از اهداف خود نرسیدند. گفتند رزمندگان حماس را نابود می‌کنیم، فرماندهانشان را می‌کشیم، مهمات و سلاح و زیرساختشان را در اختیار می‌گیریم، اسرایمان را آزاد می‌کنیم و در سرزمین غزه مستقر می‌شویم؛ اما به هیچ کدام از این اهداف نرسیدند و در مقابل رزمندگان شجاع و شهادت‌طلب حماس و جهاد اعلام می‌کنند که بخش اعظم توان خود را حفظ کرده‌ایم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: مقاومت دیروز بعد از 182 روز، راکت و موشک به سرزمین صهیونیست‌ها شلیک کرد، هنوز تانک و نفربر مورد هدف قرار می‌دهد، سرباز متجاوز می‌کشد و هنوز این نهضت و جهاد زنده و پویاست و به مبارزه‌اش ادامه می‌دهد. پایان درگیری غزه کاملاً روشن و شکست صهیونیست‌ها قطعی است؛ نه راه پیش دارند و نه راه پس و در بحران فرورفته‌اند و خروج از این بحران، خود بحرانی دیگر، بزرگتر از بحران قبلی است. وضعیت سرزمین صهیونیست‌ها را ببینید، مردم هر روز در مقابل دفتر و منزل حاکم جنایتکار آنجا جمع شده‌اند و بر سرش فریاد می‌کشند. دودستگی سیاسی بیداد می‌کند و در ارتش صهیونیست‌ها نافرمانی دیده‌ می‌شود، سربازان فرار می‌کنند و کسی حاضر نیست با پول هنگفت هم به سربازی بیاید. بخش زیادی از جوانان از کشور خارج شده‌اند و حاضر به بازگشت نیستند.

وی یادآور شد: آنچه رخ داده، اتفاق بزرگی است. اقتصاد این حکومت از بین رفته و دوام آن امکان‌پذیر نیست. با وجود حمایت بی‌شرمانه و صددرصدی آمریکای جنایتکار و اروپای ظالم و ریاکار، صهیونیست‌ها پایشان به دادگاه لاهه باز شده‌ است. در شورای امنیت، آمریکا بالاخره مجبور شد از وتو خودداری کند و قطعنامه علیه اسرائیل صادر شد. در سراسر جهان، مردم شبانه‌روز در خیابان‌ها هستند و در برابر سفارت اسرائیل و آمریکا تظاهرات می‌کنند. مردم جهان آگاه شده‌اند و برای صهیونیست‌ها و حامی جنایتکارشان، آبرو و حیثیت باقی نمانده است. این، برکت خون شهیدان اقصی، شهید زاهدی و سایر شهیدان قدس و نیز ایستادگی مردم فلسطین است. با این همه خبرنگار که در غزه حضور دارند، یک بار ندیدیم یک نفر بیاید و از شرایط گلایه کند. این، دمیده شدن روح امام راحل و انقلاب اسلامی در فلسطین و غزه است. این آتشی که برافروخته شده، خاموشی ندارد. طوفان الاقصی این آتش را ابدی کرده و تا اضمحلال و انهدام این حکومت ادامه خواهد داشت.

حمله به کنسولگری عین دیوانگی است

باقری تأکید کرد: طرحی که استکبار جهانی تهیه کرده بود تا جهان اسلام را با ایجاد یک نمایندگی تام‌الاختیار در این سرزمین مقدس از هم بپاشد و بتواند منطقه حیاتی و راهبردی غرب آسیا را برای همیشه در اختیار بگیرد و با مزایا و سرمایه‌های آن، حکومت خود را بر جهان دائمی کند، با تلاش این رزمندگان، نیروی قدس و یارانش، مردم فلسطین و لبنان و یاران آنها در عراق، یمن، سوریه و سایر نقاط جهان اسلام و با حمایت ملت بزرگ ایران، نقش برآب و روند ضعف و افول رژیم صهیونیستی آغاز شد؛ پس هر آنچه این رژیم انجام دهد، بر لبه پرتگاه و از روی انفعال انجام داده است. عملیاتی که انجام می‌دهد، تنها کاری‌ است که از دستش برمی‌آید و این‌طور نیست که طرح دفاعی ارزشمندی داشته باشد، بلکه کاری کم‌ارزش و از سر ناتوانی و ناچاری انجام می‌دهد. در این مسیر و برهه، به دیوانگی دست می‌زند؛ حمله هوایی و موشکی به یک کنسولگری به‌مثابه یک مقر دارای مصونیت بر اساس پیمان‌های بین‌المللی، چه معنایی جز دیوانگی دارد؟ این خودزنی و خودکشی‌ است، اگر ته‌مانده‌ای از آبرو یا حمایت در میان حقوقدانان و سیاستمداران جهانی داشت، با این اقدام آن را از بین برد.

وی ادامه داد: ما شهیدان و عزیزان بزرگی را از دست دادیم؛ اما برکت خون این شهیدان موجب سرعت گرفتن افول و زوال اسرائیل خواهد شد. آمریکا بیش از همه شریک این جنایت و سایر جنایات صهیونیست‌هاست؛ چه بپذیرد که در این امر دخالت داشته است و چه تکذیب کند، تفاوتی ندارد. مسئولیت اصلی حادثه دمشق و سایر جنایات صهیونیست‌ها به عهده آمریکاست و این دولت باید پاسخگو باشد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: شهیدان ما مؤمنان واقعی بودند؛ به خداوند، پیامبر(ص)، ائمه اطهار(ع)، دین مبین اسلام و همه اصول آن ایمان آوردند، تا پای جان ایستادند و هجرت کردند. این شهید بزرگوار در سه مقطع، 13 سال از زندگی خود را در حاشیه قدس به سر برد. دوری از خانواده، زندگی امنیتی و تعقیب دائم از سوی صهیونیست‌ها را تحمل کرد؛ اما ایستاد و عظیم‌ترین و بالاترین جایگاه را نزد خداوند متعال دارد. پیروزی این شهدا قطعی و این وعده الهی‌ست. شهید زاهدی در روز شهادت مولایش، امیرالمؤمنین(ع) و به دست اشقی الاشقیا به شهادت رسید که شقی‌تر از آن در روی کره زمین وجود ندارد. او به مولایش پیوست و به روش مولایش شهید شد و به دست دشمنی در همان اندازه از شقاوت به شهادت رسید.

وی اضافه کرد: اصفهان به‌مثابه مهد شهادت، شجاعت، ایثار و ایستادگی، شهید بزرگ دیگری را به اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کرد. این شهید بزرگ و سایر شهیدان این حادثه به خداوند پیوستند. من افتخار آشنایی و دوستی با شهید زاهدی را از روزهای ابتدای دفاع مقدس داشتم. قبل از آن در کردستان جنگیده بود و از ابتدای دفاع مقدس به جبهه جنوب آمد. از کدام بخش مجاهدتش بگویم تا حقش را ادا کرده باشم؟ شهید زاهدی ویژگی‌هایی استثنایی داشت؛ فرمانده‌ای خوش‌اخلاق، متواضع، فراری از شهرت، اهل تهجد و عبادت خالص، اهل قرآن، شجاع و توانمند، با تدبیر و استراتژیستی بزرگ در دفاع مقدس و سپس جبهه مقاومت بود.

باقری با بیان اینکه اقدام رژیم صهیونیستی از سر انفعال و استیصال است؛ اما بدون پاسخ نخواهد ماند، گفت: رهبر عزیز انقلاب فرمود دشمن را پشیمان خواهیم کرد و دلاورمردان ما انتقام لازم را خواهند گرفت؛ ولی از شهیدان سلیمانی و زاهدی آموخته‌ایم که زمان، نوع، تدبیر و طرح و نقشه عملیات را ما تعیین می‌کنیم. عملیات به وقت خود، با دقت و تدبیر و طرح لازم و حداکثر آسیب‌رسانی به دشمن، به گونه‌ای که او را از کرده خود پشیمان کند، قطعاً انجام خواهد شد.

انتهای پیام
captcha