«راه طی شده» اقتباسی امروزی از نهج البلاغه است
کد خبر: 4209649
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۶
نصرالله قادری:

«راه طی شده» اقتباسی امروزی از نهج البلاغه است

یک کارگردان و نمایشنامه‌نویس گفت: قرار بود از نهج‌البلاغه اقتباسی برای عصر معاصر انجام شود بنابراین نمایشنامه‌ «راه طی شده» را نوشتم.

به گزارش ایکنا، جلسه رونمایی از نمایشنامه «راه طی شده» نوشته نصرالله قادری در سالن استاد صفارزاده حوزه هنری عصر روز گذشته 20 فروردین برگزار شد.

قادری بیان کرد: قرار بود از نهج‌البلاغه اقتباسی برای عصر معاصر انجام شود بنابراین نمایشنامه‌ای نوشتم ولیکن در سیستم هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قربانی شدم چراکه به اتفاق آرا آماده چاپ شد و نمایشنامه بعد از مدتی که جلوی چاپش گرفته شد، چاپ شد اما به دستور جدید مدیر مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انبار ماند و توزیع نشد. 
 
وی افزود: دومین بخش به سفارش حوزه هنری با موضوع شهید بهشتی نوشته شد که با عنوان «مظلوم‌ترین تنها و تنهاترین مظلوم» آماده شد. سومین اثری من درباره سید من، مرتضای من، سیدمرتضی آوینی است که با عنوان «راه طی شده» نوشته شده و چهارمین بخش از این چهارگانه درباره شهید مطهری است.
 
قادری در انتها با بیان اینکه نمایشنامه «راه طی شده» را براساس خطبه شقشقیه مولا علی بن ابیطالب (ع) نوشته که به مواجه مرتضی آوینی با چهار گروه قاسطین، ناکثین، قاعدین و مارقین می‌پردازد، بخش‌هایی از این نمایشنامه را خواند و سپس کتاب «راه طی شده» رونمایی شد.

انتهای پیام
captcha