اهمیت تلاوت قرآن در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود
کد خبر: 4210071
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
یک پیشکسوت قرآنی:

اهمیت تلاوت قرآن در خانواده‌ها فرهنگ‌سازی شود

کاظم میرزازاده با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان گفت: باید فرهنگی ایجاد شود تا تلاوت قرآن و اهمیت آن در خانواده‌ها مود توجه قرار گیرد.

کاظم میرزازاده، پیشکسوت قرآنی یزدکاظم میرزازاده، پیشکسوت قرآن کریم در استان یزد با بیان اینکه متولد 1344 است و فعالیت قرآنی خود را از سال 1359 آغاز و از محضر اساتید مجرب بهره‌مند شده است، در گفت‌وگو با ایکنا گفت: برای اولین‌بار در جلسه قرآن حاج آقا سرداری شرکت کردم و در ادامه مسیر از محضر اساتیدی مانند یوسفی و مجاهد نیز بهره‌مند شده و کسب فیض کردم.

میرزازاده افزود: از سال 1363 توانستم جلسه قرآن کریم در مسجد امیرچقماق یزد را تشکیل و اداره آن‌را برعهده داشته باشم و خوشبختانه این جلسه قرآنی همچنان ادامه دارد و با حضور اقشار مختلف مردم شنبه‌های هر هفته در حال برگزاری است.

وی با اشاره به برکات این جلسه اظهار کرد: خوشبختانه افرادی که در این جلسه شرکت و از آموزش‌های لازم استفاده کرده‌اند، اکنون در سطح استان و حتی کشور حائز رتبه‌های برتر شده‌اند و نسبت به مسائل قرآنی اشراف خوبی دارند.

این پیشکسوت قرآن کریم با اشاره به تشکیل مجمع قاریان و حافظان استان یزد گفت: این مجمع سابق نیز فعالیت داشته اما به‌صورت رسمی در سال 1397 به همت تعدادی از پیشکسوتان و فعالان قرآنی استان شکل گرفت و بنده در نخستین دوره به‌عنوان عضو هیئت‌ مدیره و اکنون در سومین دوره نیز به‌عنوان مدیرعامل مشغول به فعالیت هستم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رونق جلسات و برنامه‌های قرآنی در سال‌های اخیر به برگزاری کرسی‌های تلاوت در شهرستان‌های استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه کرسی‌ تلاوت مجمع قاریان و حافظان نه تنها در شهر یزد بلکه در شهرستان‌های استان برنامه‌ریزی و زمینه حضور اساتید و قاریان و حافظان ممتاز و صاحب رتبه در شهرستان‌ها فراهم شد و ان‌شاءالله در سال جاری نیز در دستور کار مجمع قرار دارد و دنبال می‌شود.
 
میرزازاده با اشاره به اینکه افرادی که وارد عرصه قرآنی می‌شوند، باید متخلق به اخلاق قرآنی باشند تأکید کرد: این موضوع در کنار آموزش‌ها به‌ویژه در مؤسسات باید مورد توجه باشد.
 
مدیرعامل مؤسسه قاریان و حافظان استان یزد با تأکید بر ترویج فرهنگ قرآنی در بین جوانان و نوجوانان گفت: باید فرهنگی ایجاد شود تا تلاوت قرآن و اهمیت آن در خانواده‌ها مورد توجه قرار گیرد. یکی از مشکلاتی که هم‌اکنون در جامعه قرآنی وجود دارد، نبود نقش مؤثر روابط‌عمومی‌ها به‌ویژه در مؤسسات است که اگر این نقش پررنگ شود، قطعاً فعالیت‌ها پررنگ می‌شود.
انتهای پیام
captcha