برگزاری 121 کلاس و محفل قرآنی به همت کانون خدمت رضوی در بندرانزلی
کد خبر: 4211110
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱

برگزاری 121 کلاس و محفل قرآنی به همت کانون خدمت رضوی در بندرانزلی

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان بندرانزلی با بیان اینکه یکی از اقدامات این کانون برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم است، گفت: سال گذشته ۱۱۱ مرحله کلاس قرآن و ۱۰ محفل انس با قرآن در شهرستان بندرانزلی برگزار شد.

جلسه خانگی قرآن در بندرانزلی

به گزارش ایکنا از گیلان، حسن اسلامی، دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان بندرانزلی امروز، 30 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بیش از ۶ سال است که این کانون در سطح شهرستان فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر علاوه‌بر دفتر اصلی که در مسجد گلشن مستقر است، ۳۰ کانون در محلات و کانون‌های تخصصی خدمت رضوی خادمیاران و یاوران خدمت رضوی در شهرستان فعالیت دارند.

وی افزود: یاوران خدمت رضوی دارای کد خدمت رضوی آستان قدس رصد می‌شوند و با توجه به نوع فعالیت بیش از ۶ ماه مدام می‌توانند خادمیار آستان قدس رضوی شده و از طریق آزمون و تداوم فعالیت از سهمیه کشیک به عنوان خادم افتخاری بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج(ع) بهره‌‌مند شوند.

اسلامی با بیان اینکه یکی از اقدامات این کانون برگزاری کرسی‌های تلاوت و محافل انس با قرآن کریم است، گفت: سال گذشته ۱۱۱ مرحله کلاس قرآن و ۱۰ محفل انس با قرآن در شهرستان بندرانزلی برگزار شد. برگزاری 430 مراسم در مناسبت‌های مختلف از جمله جشن‌ها، عزاداری‌ها، روضه‌های خانگی  با توجه به استقبال شهروندان و با مشارکت مردم از دیگر برنامه‌های کانون است.

وی بیان کرد: با توجه به برنامه سراسری کانون خدمت رضوی برای راه اندازی ۸۸۸ چایخانه در سطح کشور، شهرستان بندرانزلی نیز در نظر دارد تا با همکاری مسئولین مکان مناسبی برای این چایخانه تعبیه کرده و به همت سازمان‌ها و خیرین این چایخانه در سطح شهرستان راه‌اندازی شود.

دبیر کانون‌های خدمت رضوی شهرستان بندرانزلی تأکید کرد: راه اندازی این چایخانه در راستای بالا بردن معنویات در زندگی فردی و اجتماعی و همچنین ترغیب شهروندان به آشنایی بیشتر با مسائل دینی، سبک زندگی اسلامی و همچنین آشنایی با شجره علوی این امام همام در زندگی روزمره است.

اسلامی با اشاره به اینکه دهه کرامت امسال از ۲۱ اردیبهشت آغاز و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد، افزود: برای سال جاری اجرای باشکوه جشن‌های دهه کرامت و حضور خادمین حرم حضرت امام رضا(ع) با پرچم متبرک این آستان مقدس در سطح شهرستان از مهمترین برنامه‌هاست.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت‌های کانون‌های تخصصی و کانون‌های محلات خدمت رضوی شهرستان بندر انزلی که به همت خادم یاران و یاوران رضوی و با همت خیرین و بانیان در سال گذشته انجام شد، گفت: ذبح ۳۶ رأس گوسفند و توزیع بین نیازمندان، توزیع ۴۹۸ سبد معیشتی کالا، توزیع بیش از پنحج هزار و 600 قرص نان نذری، اطعام افطاری ماه مبارک رمضان در ۵۴ مرحله و برای بیش از هفت‌هزار نفر، توزیع بیش از 39 هزار و 700 پرس غذای گرم در ۸۱ مرحله، اعزام ۴۴ نفر به عنوان زیارت اولی به مشهد مقدس، توزیع پوشاک و کفش خردسالان و نوجوانان به تعداد ۱۵۰ دست، دیدار با خانواده شهدا، تکریم و تجلیل از مادران و همسران شهدا، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس، ویزیت رایگان و داروی رایگان‌ برگزاری کلاس تقویتی برای دانش‌آموزان، آموزش حصیر بافی و قالی‌بافی برای بانوان در محلات، آموزش فضای مجازی در محلات، نشست‌های مشاوره‌ای به صورت گروهی و انفرادی همچنین برگزاری جشن‌های دهه کرامت را می‌توان نام برد که در مجموع این برنامه‌ها با بیش از ۳۶ میلیارد و ۱۷۲ میلیون ریال به همت خیرین و بانیان انجام شد.

انتهای پیام
captcha