دریافت بیش از ۲۶۰۰ چکیده مقاله ویژه کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب
کد خبر: 4212551
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
محمدعلی رضایی اصفهانی:

دریافت بیش از ۲۶۰۰ چکیده مقاله ویژه کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب

دبیر علمی پنجمین اجلاسیه کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری از دریافت بیش از ۲۶۰۰ چکیده مقاله و ۱۹۰۰ مقاله توسط دبیرخانه کنگره خبر داد.

محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع قرآن و حدیث جامعه المصطفی

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع قرآن و حدیث جامعه المصطفی و دبیرعلمی پنجمین کنگره اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری ویژه اساتید معارف اسلامی سراسر کشور که امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه به میزبانی دانشگاه معارف اسلامی در جمع اصحاب رسانه سخن می‌گفت، اظهارکرد: اجلاسیه‌های کنگره از سال ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد و تا کنون ۱۸۰ مرکز علمی دانشگاهی و حوزوی در این کنگره مشارکت داشته‌اند و در این راستا ۱۶ کمیته علمی نیز تشکیل شده است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی ترویج معارف قرآن کریم و آشناسازی جامعه با اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب را اهداف اصلی کنگره نام برد و افزود: اغلب مردم به ویژه نسل جوان تنها با جنبه سیاسی رهبر انقلاب آشنایی دارند و از جنبه‌های علمی ایشان کمتر آگاه هستند؛ این کنگره در کنار ترویج فرهنگ قرآنی و مبانی نظام اسلامی، به دنبال معرفی جنبه‌های علمی کمتر شناخته شده مقام معظم رهبری است.

رئیس مجتمع قرآن و حدیث المصطفی این رویداد علمی را از بزرگترین کنگره‌های تاریخ ایران برشمرد و ادامه داد: تا امروز ۲۶۱۱ چکیده مقاله و ۱۹۰۰ مقاله توسط دبیرخانه کنگره دریافت گردید و نزدیک به ۵۰ مجله آمادگی خود را برای انتشار مقالات کنگره اعلام کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری بیش از ۱۱۶ پیش نشست، ۷۲ کارگاه آموزشی و ۱۸ کرسی علمی ترویجی از سوی مراکز مختلف ویژه این کنگره بین المللی، خاطرنشان کرد: شورای سیاست گذاری کنگره تصمیم گرفت تا اجلاسیه‌ها در زمان‌ها و شهر‌های مختلف برگزار شود و تا کنون شهر‌های تهران، اصفهان و مشهد میزبان اجلاسیه بودند. در هر اجلاسیه، مجموعه آثار همان منطقه رونمایی شده است. در کشور‌های مختلف نیز تقاضا برای برگزاری اجلاسیه کنگره وجود دارد که برای امسال در این زمینه برنامه ریزی‌های صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام رضایی اصفهانی با اشاره به رونمایی  ۱۳ جلد از مقالات کنگره، ابراز کرد: پیش از کنگره مجموعا ۷۰ مقاله ارشد و دکتری پیرامون اندیشه‌های قرآنی رهبر انقلاب تدوین شده بود در حالی که امروز این عدد از ۲۰۰ اثر عبور نموده است.

 

انتهای پیام
captcha