
به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی، اسفندیار صادقی، مدیرکل آموزش و پرورش استان، امروز، 22 آذرماه در جلسه شورای معاونان ادارهکل، گفت: مدیریت آموزش و پرورش باید از انضباط اداری، پاسخگویی شفاف در تمامی شاخصها و اهتمام جدی برخوردار باشد و هیچ کاری را برای رفع تکلیف انجام ندهد؛ چرا که آموزش و پرورش، مجموعهای چند لایه بوده و در تمامی زوایای وجودی جامعه حضور دارد و برای تحقق اهداف باید یک صدا با برنامهای مشترک در یک مسیر حرکت کنیم.
وی با قدردانی از تلاشهای عوامل اجرایی، اداری و همکاران مدارس، اظهار کرد: با فعالیتهای همکارانمان در پروژه مهر، آرامش خاصی در آموزش و پرورش حاکم است و خوشبختانه کلاس بدون معلم نداشتیم و نقل و انتقالات در تابستان به نحو احسن انجام شد و استانمان در اکثر شاخصها تلاش کرد تا به خوبی حاضر شود.
صادقی با بیان اینکه خوشبختانه استان آذربایجانشرقی در اغلب آیتمها پیشرفت و صعود داشته است، انتخاب این استان بهعنوان دستگاه برتر نمازی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: در همین راستا از تلاشهای معاونت پرورشی چه در این زمینه و چه در زمینه نماد و غربالگری قدردانی مینماییم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی همچنین موفقیتها و دستاوردهای ادارهکل آموزش و پرورش استان در زمینه کنکور سراسری و المپیادهای علمی را مورد اشاره قرار داد و افزود: کسب رتبههای برتر توسط ۱۶ نفر از دانشآموزان و کسب رتبههای زیر ۱۰۰ توسط ۶۷ نفر از دانشآموزان نیز از جمله موفقیتهای دستگاه تعلیم و تربیت استان بهشمار میآید که طی آئینی با حضور استاندار و مسئولان کشوری از آنان تجلیل خواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه عملکرد جمع حاضر باید در سال تحصیلی پیشرو نمایان شود، جلسه شورای معاونان را فرصتی برای مرور مأموریتهای آموزش و پرورش دانست و بر انجام دقیق وظایف تأکید کرد و گفت: پراکندگی در تصمیمات، تفسیرهای متفاوت از مقررات و اجرای سلیقهای بخشنامهها نه تنها روند کار را کند میکند؛ بلکه اعتماد عمومی را تحتالشعاع قرار میدهد. باید سعی کنیم برنامهها منطبق بر اهداف کلان باشد.
صادقی با بیان اینکه بخشنامهها دستورالعملها و سیاستهای استانی را یکسان و بدون برداشت شخصی اجرا کنیم، اظهار کرد: باید پیش از اعلام هرگونه تصمیم به واحدهای تابعه، هماهنگی کامل بهوجود بیاوریم. مدیران مدارس در انبوهی از بخشنامههای ارسالی سردرگم شدهاند و ضرورت دارد که از ارسال بخشنامههای تکراری خودداری کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی ادامه داد: هر گونه اقدام اجرایی با برنامهریزی جدید باید در سطح ستاد، جمعبندی یکپارچهسازی و مستندسازی شود. مدیران و مسئولان دستگاه تعلیم و تربیت استان باید در گفتار و رفتار اداری، نماینده سیاستی واحد بوده و از سیاستی واحد تبعیت کنند. انسجام اداری نیز بسیار مهم بوده و هیچ بخش و معاونتی نباید خود را جدا از مجموعه بداند.
وی با تأکید بر اینکه هیچ اقدامی بدون در نظر گرفتن تأثیر آن بر سایر بخشها انجام بگیرد، وحدت رویه را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید همگی با یک استاندارد و منطق در مسیری مشخص پیش برویم، در این صورت، هم سرعت اجرای برنامهها و هم کیفیت خدمات ارائه شده به فرهنگیان افزایش یافته و خروجی مثبت و همکاران راضی میشوند.
صادقی با بیان اینکه امروز، حلقه گمشده ادارات ما رضایتمندی است، اظهار کرد: دیواری بین خودمان و مدرسه کشیدهایم و باید این دیوار را شکسته و با همکاران مدارس ارتباط بیشتری برقرار کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی با توصیه به حوزههای مختلف آموزشی پرورشی، برنامهریزی و پشتیبانی گفت: به کیفیت آموزشی دقت شود و هر معاونت و ادارات مختلف، برنامهریزی عملیاتی خود را با دقت بازنگری کند و گزارش پیشرفت خود را ماهانه به ما تحویل دهد.
وی تصریح کرد: سعی کنیم در اداره، علمی رفتار و برنامهریزی کنیم. نظارت میدانی بر مدارس باید افزایش یابد. مشکلات با محوریت حل مسئله، برطرف میشود، نه مچگیری و در کنار این باید دقت کرد که بازدیدها باید خروجی داشته باشند.
صادقی با تأکید بر اینکه برنامهها باید به کف مدرسه برود، اظهار کرد: اجرای موفق برنامهها است که دانشآموزان را شهروندی موفق به بار میآورد؛ از این رو بازدیدهای میدانی را بهصورت کیفی افزایش و برنامهها را به کف مدارس انتقال دهیم.
وی تصریح کرد: پاسخگویی به ارباب رجوع و تعامل با فرهنگیان باید با سرعت، دقت و احترام کامل انجام گیرد و کارها در موعد مقرر و بدون معطلی انجام شود و هیچ مسئولیتی ناقص نماند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجانشرقی همچنین، هماهنگی بین معاونتها و تعامل بین بخشی، تصمیمات یکپارچه، سریع و مؤثر را مورد تأکید قرار داد و گفت: از برگزاری جلسات متعدد بدون خروجی خودداری شود. بسیاری از مسائل بدون برگزاری جلسه، حل شدنی است.
وی در ادامه از اعضای شورای معاونان برای پیوستن به پویش «به ساز مدرسه؛ بساز مدرسه» دعوت کرد و گفت: بخشنامه این پویش به مدارس ارسال شود. مدرسهسازی، مورد تأیید و تأکید مقام معظم رهبری بوده و با سهم و مبالغ ناچیز نیز میتوان به این پویش پیوست.
انتهای پیام