بصیرت رکن اصلی دشمن‌شناسی است
کد خبر: 1348224
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۷
لنکرانی:

بصیرت رکن اصلی دشمن‌شناسی است

گروه سیاسی: عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در اختتامیه نخستین همایش ولایت‌مداری و نقش آن در بصیرت همه‌جانبه در بوشهر گفت: یکی از ارکان اصلی بصیرت دشمن‌شناسی است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، کامران باقری لنکرانی، عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در اختتامیه نخستین همایش ولایت‌مداری و نقش آن در بصیرت همه‌جانبه که در مجتمع فرهنگی ـ هنری 9 دی شهر بوشهر برگزار شد، به نقش بصیرت در حوادث و فتنه‌ها اشاره کرد.



وی افزود: رهبر عظیم‌الشأن انقلاب در ایام فتنه چند نوبت به کلام امیرالمؤمنین(ع) اشاره فرمودند که «الا یحمل هذا العلم الا اهل البصر و صبر»، کسانی می توانند پرچم‌داری این میدان را برعهده گیرند و نقش‌آفرین باشند که اهل بصیرت و صبر باشند. کسانی می‌توانند در این میدان، پایدار در مسیر هدایت بمانند و عاقبت به خیر شوند و فراز و نشیب روزگار و فشار حوادث آنها را از مسیر منحرف نکند، که به این بصیرت و صبر رسیده باشند.



وی ادامه داد: برای اینکه موضوع بصیرت را به خوبی درک کنیم گاهی لازم است یک بازنگری در نگاه‌ها و شناختی که از اطراف و دوستان و دشمنان خود داشته باشیم، یکی از ارکان اصلی بصیرت دشمن‌شناسی است اگر ما دشمن را به درستی نشناسیم نمی‌توانیم خطوط قرمز، تعاملات و مسیر رو به جلو را برای خود تعریف کنیم و در جورچین دشمن قرار می‌گیریم.



لنکرانی گفت: برخی از اتفاقات تلخ سال 88 به این دلیل رخ داد که افرادی که در صحنه سیاسی بودند و میدان‌داری می‌کردند، نقشه جایگاه و حیله‌های دشمن را نشناختند و در جورچین آنها قرار گرفتند و به گونه‌ای عمل کردند که خواست آمریکا بود و مستکبرینی که می‌خواستند جمهوری اسلامی را سرنگون کنند.            

وی ادامه داد: اگر امروزه دشمن را به خوبی نشناسیم ممکن است در وادی آن قرار بگیریم. برخی گمان می‌کنند اتفاقاتی که بعد از انقلاب اسلامی افتاده و موجب عدم تفاهم بین جمهوری اسلامی و نظام استکباری است مانند تسخیر لانه جاسوسی در ایران.



وزیر اسبق بهداشت دولت نهم اظهار کرد: متأسفانه از این استدلال‌های مضحک در ماه‌های اخیر زیاد شنیده شده که جای دوست و دشمن را عوض کرده و حق را در معرض عذرخواهی در برابر باطل قرار داده است. دشمن‌شناسی رکن مهمی در بصیرت است آیا واقعاً باید در برابرآمریکا عذرخواهی کنیم، آیا به دلیل پافشاری بر شعارهای انقلابی و عمل براساس اعتقادها و باورهایمان در وضعیت فعلی عالم مقصریم. امام(ره) در نوشته‌های آخر خود این روز را پیش‌بینی کرده بودند و فرمودند که روزی خواهد رسید که عده‌ای می‌گویند برای چه با آمریکا مقابله کردید. متأسفانه آن روز دارد می‌رسد و باید حواسمان جمع باشد.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در ادامه افزود: ما در برابر آمریکا و نظام استکباری جهان، در 35 سال گذشته مظلوم واقع شدیم. آمریکا از هیچ روزنه و فرصتی برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی دریغ نکرده است و تک تک روزهایی که از 22 بهمن سال 1357 گذشته و البته اگر عالمانه نگاه کنیم تک تک روزهایی که از 30 تیر سال 1331 تا امروز گذشته در هر لحظه آن آمریکا برعلیه منافع ملی کشورمان توطئه کرده است.



وی ادامه داد: آمریکا در جهت ضربه زدن تلاش کرده است تا دولت‌ها را ساقط کند، انسان‌های فرهیخته و مؤمن را ترور و بر کشور فشارهایی وارد کرده است. خودمان این صحنه‌ها را دیده‌ایم و باید مراقب سوء تعبیر نشویم.



لنکرانی گفت: در قرآن کریم هم آمده که اگر کسی مستکبرین را دوست خود بگیرد از ایمان بهره‌ای نمی‌برد. این دعوا برسر قدرت نیست اگر ما محل درگیری خود را با غربی‌ها نفهمیم، نمی‌توانیم به درستی تصمیم بگیریم. واقعیت این است که در طی 500 سال گذشته و از به وجود آمدن مدرنیزه در جهان، غربی‌ها تسلط بلا منازه‌ای بر عرصه‌های اجتماعی داشتند و فرهنگ قالب جهان را این قرار دادند که نقطه اوج، با قرائت غربی توسعه شود که برای این هم یک دین ساختند.

وی درباره فتنه 88، گفت: تمام تلاش دشمن در سال 88 برای این بود که برای شروع فتنه یارگیری کند. این بود که بگوید ما نظام را قبول داریم و در انتخابات شرکت کردیم و رأی ما مخدوش شده است در صورتی که تدبیر مقام معظم رهبری رسوا کردن این فتنه بود. ایشان فرمودند اگر روی بحث خدشه آرا مشکل دارید هر صندوقی که بگویید بازشماری می‌کنیم.



لنکرانی افزود: برخی در حضور نمایندگان کاندیدها رأی‌ها را شمردند و اتفاقاً یکی دو درصد آرای دکتر احمدی‌نژاد افزایش یافت نه آرای آنها و به این طریق رسوا شدند. بعد از این گفتند مهندسی آرا شده یعنی کاری کردند که مردم به ایشان رأی دهند. این منطق در کجای دنیا پذیرفته است؟، این فتنه با تدبیر مقام معظم رهبری رسوا شد و آنها مجبور شدند صراحتاً تقابل خود را با نظام اعلام کنند.



وی عنوان کرد: در آذر 88 این تقابل را نشان دادند البته از مردادماه سال 88 که رئیس جمهور آمریکا رسماً اعلام کرد که به پشتیبانی اصلاحاتی‌ به تقابل با نظام خواهیم رفت، کلید خورد تا رسید به وقایع آذر 88 و موساد و جنایاتی که مرتکب شدند و برای خود بی‌آبرویی فراهم آوردند و جالب اینجاست که تا به امروز که چهار سال از آن جریان می‌گذرد، حتی یک مرتبه هم حمله به عزاداری سیدالشهدا و توهین به روز عاشورا را محکوم نکردند.



این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری افزود: امروزه خیلی بهتر عمق فرمایش امام(ره) را متوجه می‌شویم که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. چیزی که در تند بادهای وحشتناک کشور را حفظ کرد، ولایت فقیه بود وگرنه آنها دو دهه برنامه‌ریزی کرده بودند و برای لحظه به لحظه آن سناریو داشتند.



لنکرانی بیان کرد: کسی که این سناری را برهم زد رهبری انقلاب اسلامی بود نه مسئولان کشور که متأسفانه برخی از مسئولان در جورچین آنها بودند و هر کاری آنها می‌خواستند، انجام می‌دادند برای مثال وقتی آنها به خیابان‌ها می‌آمدند، اینها هم همین کار را انجام می‌دادند و به خیابان‌ها می‌ریختند. این تقابل و دو قطبی شدن بود.



این فعال سیاسی بیان کرد: نهی رهبری بود که هشدار داد اردو کشی خیابانی ممنوع و باید از مسیر قانونی پیش رفت وگرنه اگر تدبیر رهبری نبود پیروز انتخابات هم در جورچین آنها حرکت می‌کرد.



وی در ادامه افزود: به هر حال 88 گذشت، 9 دی گذشت و 9 دی 88 در تاریخ تکرار نخواهد شد برای کسانی که در 9 دی و 22 بهمن 88 با حضور خود در صحنه بساط فتنه‌انگیزان را برچیدند، افتخار ابدی وجود دارد اما کسانی که در صحنه کم گذاشتند، اگر هزار سال دیگر هم کار خوب انجام دهند جبران نخواهد شد. طبق تعبیری که رهبر معظم اسلامی نسبت به واقعه عاشورا داشتند، فرمودند، عاشورا یک روز بود عده‌ای وارد صحنه شدند در صحنه‌ای که باید می‌آمدند موقع‌شناسی کردند. عده‌ای هم نیامدند و برخی از این عده بعداً شهید شدند.



وزیر اسبق بهداشت دولت نهم درباره نقش مجلس در فتنه گفت: من در مجلس نبودم اما تا جایی که رصد کردم، مجلس نسبت به موضوع فتنه 88 حساسیت خوبی داشت، نسبت به کسانی که از فتنه برائت نداشتند رأی منفی داد و حتی نسبت به کسانی که اعلام برائت کردند ولی حضور جدی در فتنه داشتند رأی نداد در هر صورت مجلس فعلی حساسیت‌های لازم را داشت. شاید خیلی لازم نباشد که ما بر عناوین تکیه کنیم رهبر انقلاب فرمودند که امام راحل عظیم الشأن مقتدای ما هستند و این عصر بدون نام «خمینی» تعریف و شناخته شده نیست.



لنکرانی یادآور شد: مهم‌تر از عنوان‌ها نحوه برداشت و رفتار ماست اعتقاد ما به ولایت فقیه در باور ما امتداد انتقال به ولایت الهی است. رفتار مهم‌تر از نحوه ی خطاب است.



عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در پایان درباره سران فتنه گفت: افتخار ما این نیست که بگوییم عده‌ای را از انقلاب طرد کردیم، تا زمانی که خودشان نخواهند از دایره انقلاب اسلامی طرد شوند نظام اسلامی از تمام ظرفیت‌های موجود در کشور استفاده خواهد کرد.

captcha