شعار «نه شرقی، نه غربی» امام راحل(ره) هویت استکبارستیزی انقلاب را جهانی کرد
کد خبر: 1365850
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۶
زاکانی:

شعار «نه شرقی، نه غربی» امام راحل(ره) هویت استکبارستیزی انقلاب را جهانی کرد

گروه سیاسی: نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه الگوی سوم در جهان با پیروزی انقلاب اسلامی پیدا و قطب سلطه‌ستیزی شکل گرفت، گفت: با شعار «نه شرقی، نه غربی» امام راحل(ره) هویت استکبار ستیزی انقلاب را جهانی کرد.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، شامگاه گذشته، 4 بهمن در دانشگاه تبریز اظهار کرد: امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی ایران الگویی به جهان عرضه کرد که امروز در نتیجه آن بیداری اسلامی در دنیا گسترش یافته و کشورها را تحت تأثیر خود قرار داده، به طوری که امروز سلطه‌گری چون آمریکا و سلطه‌پذیری چون تکفیری‌ها در برابر این الگو و در نقطه ضعف خود هستند.



وی داشتن بصیرت و اشراف به محیط پیرامون را در این الگو برای انسجام و رسیدن به آرمان‌ها مهم تلقی و بیان کرد: انسان با شناخت مختصات و تسلط به محیط می‌تواند در مقابله با دشمن از توانمندی‌های خود استفاده کند.



این رزمنده دفاع مقدس با اشاره اجمالی به جنگ تحمیلی اظهار کرد: ایران محوریت جهان را برعهده دارد که استکبارستیزی و شناخت حق و باطل از مهمترین برنامه در رویارویی با دشمن در برهه‌های مختلف است همچنان که در طول هشت سال دفاع مقدس نمونه‌های بسیاری از آن را در پس گیری شهرهای اشغالی شاهد بودیم.

captcha