شاخص دولت‌ها باید کاهش طلاق در جامعه باشد
کد خبر: 1412056
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷
سردار نقدی:

شاخص دولت‌ها باید کاهش طلاق در جامعه باشد

گروه اجتماعی: رئیس سازمان بسیج مستضعفین شاخص دولت‌ها را در کاهش طلاق در جامعه عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین عصر روز گذشته، 7 خردادماه در مجمع بسیج شهرستان لاهیجان که با عنوان اقتصاد مقاومتی برگزار شد، با اشاره به مشکلات کنونی کشور، اظهار کرد: عده‌ای دایه مهربان‌تر از مادر شدند و برای مردم ایران دل می‌سوزاند که چرا ملت ایران باید رنج بکشند و دل می‌سوزاند که به فرموده مقام معظم رهبری سازش خیانت است.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت‌های اخیر در کشور، افزود: در دولت‌های گذشته شاخص دولت‌ها ساخت سد و راه آهن بود و همه دولت‌ها به عنوان گزارش کار این مسائل را ارائه کردند و هیچ کدام از آنها به دنبال اخلاقیات نبودند و نگفتند میزان طلاق را کم کردیم و یا پرونده دادگاه‌ها چه میزان کم و یا میزان صفوف نماز جمعه چقدر اضافه شد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه بسیج در زمینه مقابله‌ با شبکه‌های ماهواره‌ای ورود کرده است، متذکر شد: برنامه‌ریزی روی شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی فاسد برای جلوگیری از جنایات، جرایم، فروپاشی خانواده، طلاق، بیکاری و مواد مخدر حائز اهمیت است؛ شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی فاسد سبب فروپاشی خانواده و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی است که باید با برنامه‌ریزی درست جلوی آنها را در جامعه بگیریم.

وی با تاکید بر حساسیت در این موضوع که باید با برنامه‌ریزی دقیق وارد عمل شد، ‌افزود: باید مشکلات را شناسایی و ابزارهای لازم را ارائه دهیم تا بتوانیم در این عرصه موفق شویم؛ وقتی حرف از اقتصاد مقاومتی می‌زنیم یعنی اقتصادی مبنی بر تولید، اما اگر مبتنی بر مسائل محلی و منطقه‌ای کار کنیم کار درست‌تر انجام می‌شود.

سردار نقدی با اشاره به تشکیل ۱۲ کارگروه در‌ بسیج، گفت: از ائمه جماعت می‌خواهیم تصمیمات جلسات بسیج را در خطبه‌ها بیان کنند و معلمان درباره اهمیت کالای داخلی به دانش‌آموزان توضیح دهند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: معلمان به دانش‌آموزان بگویند که با مصرف کالاهای خارجی چقدر بیکاری در جامعه افزایش می‌یابد و اگر بتوانیم این گفتمان را به دلیل نفوذ و مردمی بودن بسجی عملی کنیم موفق هستیم.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: در بعضی از شهرها تصمیمات توسط یک جمع پنج نفره گرفته می‌شود، اما افکار عمومی قدرت اصلی است که می‌توانند مسائل مهمی را از مسئولان مطالبه کنند.

وی از مسئولان دعوت کرد در جلسات کارگروه‌های بسیج شرکت کنند و گفت: در این جلسات می‌توانند درباره راهکارهای حل مشکلات، چای، برنج و معضلات ماهواره صحبت و راهکار عملی ارائه شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه من تعجب می‌کنم که چرا وضعیت چای در این شهرستان به اینگونه است و پاسخ درستی پیدا نکردم، افزود: حرف‌های کلی درباره چای بیان می‌شود، اما باید این مسئله به طور اساسی مورد بررسی قرار بگیرد.

captcha