اقتصاد مقاومتی به معیشت مردم و رونق کسب و کار کمک می‌کند
کد خبر: 4149708
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۷
حجت‌الاسلام علی‌اکبر وثوقی:

اقتصاد مقاومتی به معیشت مردم و رونق کسب و کار کمک می‌کند

امام جمعه کمالشهر کرج گفت: اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از معیشت مردم و رونق کسب و کار و ترویج فرهنگ اسلامی قناعت است ولی در اقتصاد سکولار به دنبال سرمایه‌گذاران بیگانه و غیرمتعهد است.

حجت‌الاسلام علی‌اکبر وثوقی

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، خطبه‌های عبادی سیاسی نماز آدینه شهر کمالشهر کرج، امروز ۲ تیرماه، به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر وثوقی ایراد و اقامه شد.

حجت‌الاسلام وثوقی با نگاه تحلیلی و تبیینی به مطالبات امام حسن عسکری(ع) از امت و شیعیان پرداخت و اظهار کرد: عزت اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و فرهنگی موجب بهروزی جامعه و پیروزی و استقلال همه‌جانبه می‌گردد. استقلال اقتصادی یکی از شعارهای آرمانی مردم انقلابی جمهوری اسلامی ایران است که در سال‌های متمادی دشمنان اقدام به تهاجم اقتصادی بر علیه نظام کرده است. به آن علت که قوام حیات انسان به حیات و عزت اقتصادی بستگی دارد.

خطیب جمعه کمالشهر گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید اقتصاد باید در زندگی فردی و اجتماعی انسان جاری باشد و باید اموالتان را به دست آدم‌های سخیف نسپارید. لذا انسان‌ها باید در امور اجتماعی و کلان نیز به‌صورت هوشیارانه و آگاهانه اقدام و رفتار کنند.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید امین و امانتدار و فکور باشد تا بتواند از مرز بحران‌ها به آسانی گذر کند، گفت: کسانی که در مسئولیت‌ها گمارده شده است باید علم مدیریت داشته باشند و دیندار، متعهد، متخصص، هوشمند و کارآمد باشند تا بتوانند موانع را از میان راه بردارند‌ و امید و نشاط را بین آحاد مردم جاری سازند.

حجت‌الاسلام وثوقی با بیان این مطلب که توانمندی‌های بخش اقتصادی موجب رشد اقتصاد مقاومتی و به تبع آن بنیان خانواده‌ها و نظام حکومتی می‌شود، تصریح کرد: تحریم‌ها را باید تبدیل به فرصت اقتصادی کرد تا کشور به پیشرفت و اقتصاد مقاومتی دست پیدا کند و در این رابطه باید سران دولت باید به رونق کار و معیشت کارگر توجه کنند تا یک دیپلماسی عزتمندانه در تمامی بخش‌های کشور محقق شود.

این مقام مسئول بیان کرد: در اقتصاد مقاومتی در راستای حمایت از معیشت مردم و رونق کسب و کار و ترویج فرهنگ اسلامی قناعت است ولی در اقتصاد سکولار به دنبال سرمایه‌گذاران بیگانه و غیرمتعهد است.

وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد از منابع کشور ما بلا استفاده است و یا خام‌فروشی می‌کنند، اظهار کرد: برخی بانک‌های داخل کشور ما، براساس مصوبات اقتصادی شورای وزیران عمل نکردند و به‌مانند یک گلوگاه و مانع تبدیل شده‌اند. و بهترین راهبرد این است که خودمان را باید از اقتصاد تک محصولی نجات بدهیم.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی هر یک از شهروندان در شهرها و روستاها باید به یک فرد کارآفرین و شاغل مشغول کار و فعالیت درآمدزا باشد.

امام جمعه کمالشهر با اشاره به اینکه حضرت امیرالمؤمنین امام علی(ع) می‌فرماید که نماز رحمت الهی را نازل می‌کند، گفت: مؤمن تن به ذلت نمی‌دهد مگر اینکه زمانی که گناهکار می‌شود.

وی فرا رسیدن عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم و هفته قوه قضائیه را تبریک و شهادت حجاج ایرانی را در حادثه دلخراش و فاجعه مناء تسلیت گفت.

حجت‌الاسلام وثوقی با بیان اینکه سرکوبی و فتنه‌انگیزی یکی از ماهیت‌های دشمنان و استکباریون است، بیان کرد: تقویت قوه قضائیه در واقع تقویت ایمان و حاکمیت و پاسداری از اقتدار قانون و پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

هاجر محمدی 

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha