جمع‌آوری 414 میلیون و 168 هزار ریال زکات مستحبی در خرم‌دره
کد خبر: 1418000
تاریخ انتشار : ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۱
در سال گذشته؛

جمع‌آوری 414 میلیون و 168 هزار ریال زکات مستحبی در خرم‌دره

گروه اجتماعی: مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمدره با اشاره به این‌که سال گذشته 414 میلیون و 168 هزار ریال زکات مستحبی در شهرستان خرم‌دره جمع‌آوری شد، گفت: این مبلغ از محل زکات مستحبی، فطریه، کفاره عمد و غیرعمد و سهم‌ سادات جمع‌آوری شد.

ابوالفضل احمدی، مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمدره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به این‌که سال گذشته 414 میلیون و 168 هزار ریال زکات مستحبی در شهرستان خرم‌دره جمع‌آوری شد، گفت: این مبلغ از محل زکات مستحبی، فطریه، کفاره عمد و غیرعمد و سهم‌ سادات جمع‌آوری شد.
وی با اشاره به محل هزینه‌کِرد زکات مستحبی جمع‌آوری‌شده در این شهرستان، عنوان کرد: این مبلغ برای رفع مشکلات 1762 مددجوی خرم‌دره‌ای هزینه شده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمدره با اشاره به برکات پرداخت زکات از منظر دین مبین اسلام، اضافه کرد: امام علی(ع) می فرماید «برکت در مال کسی است که زکات بپردازد، به مؤمنان مدد و یاری رساند و به خویشاوندان کمک کند» و این فرمایش امیرالمؤمنین(ع)، اهمیت پرداخت زکات در چرخه اقتصاد خانواده را به روشنی بیان می‌کند.

پرداخت زکات، نوعی معامله با خداوند متعال است
احمدی با بیان این‌که باید فرهنگ زکات مستحبی را در جامعه نهادینه کنیم، تأکید کرد: پرداخت زکات، نوعی معامله با خداوند متعال است که قطعاً اجر اخروی دارد، چراکه زندگی انسان محدود به این دنیا نیست و فرد آینده‌نگر، به تمامی زندگی خود نظر دارد.
وی با بیان این‌که پرداخت زکات، راه‌کاری اساسی برای ریشه‌کن کردن فقر در جامعه است، عنوان کرد: زکات یک واجب الهی است که خداوند سبحان در بیش از 32 آیه از قرآن کریم به آن اشاره کرده و 28 مورد این اشارات نیز در کنار نماز آمده است.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) خرمدره در پایان با اشاره به این‌که سال گذشته در قالب جشن نیکوکاری و جشن عاطفه‌ها نیز یک میلیارد و 827 میلیون ریال کمک در این شهرستان جمع‌آوری شده است، اظهار کرد: این مبالغ برای رفع مشکلات مددجویان هزینه می‌شود.

captcha