پیام جشنواره فیلم مقاومت، زنده بودن مقاومت است
کد خبر: 1446787
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

پیام جشنواره فیلم مقاومت، زنده بودن مقاومت است

گروه اجتماعی: مسئول بسیج هنرمندان سپاه عاشورا از اکران آثار برگزیده جشنواره سراسری فیلم مقاومت همزمان با هفته دفاع مقدس در ۴۲۰شهر کشور و چند کشور خارجی خبر داد و هدف از برگزاری آن را زنده بودن مقاومت دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، محمد اسکندری، مسئول بسیج هنرمندان سپاه عاشورا روز گذشته، 13 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید براینکه حضور هنرمندان در ساخت آثاری برای مقاومت و پای کار بودن آنها سیلی محکمی برای استکبار است، اظهار کرد: چنین حرکت‌های مهمی که بر مقاومت و پایداری تأکید دارند برای دشمن سخت است به خصوص اینکه آثار این جشنواره در سوریه و عراق هم برای اعلام پیام مقاومت اکران می‌شود.
وی به اقدامات انجام شده در شهرستان‌های استان برای آمادگی اکران فیلم‌های مقاومت اشاره کرد و افزود: با همه مسئولان کانون‌ها در این خصوص هماهنگی لازم صورت گرفته و همه شهرستان‌ها برای اکران اعلام آمادگی کردند ولی هر شهرستان با توجه به امکانات و تعامل با مسئولان، فیلم‎ها را اکران خواهد کرد.
اسکندری فعالیت بسیج طلاب و دانشجویی را به عنوان فعالان این عرصه قابل قدردانی خواند و ادامه داد: این دو قشر همه تلاش خود را دارند تا فیلم‌ها به نحو شایسته در شهرستان ها اکران شود.
وی با بیان اینکه هنوز آثار برگزیده اعلام نشده، گفت: این آثار در قالب بسته به استان‌ها ارسال می‌شود تا مراکز نسبت به اکران آن در سطح شهرستان‌ها اقدام کنند که تلاش می‌شود برای اکران عمومی این فیلم‌ها، از بوستان، پارک‌ها و محافل عمومی استفاده شود.
مسئول سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان شرقی مدارس، پایگاه ها و مساجد را از دیگر مکان‌های مورد توجه برای اکران فیلم‌های مقاومت عنوان و بیان کرد: هر شهرستان با توجه به فضا و مقتضیات خود در کنار اکران این فیلم‌ها بزرگداشت هفته دفاع مقدس را نیز برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌کند که در آن تلاش خواهد شد از هنرمندان فیلم‌ساز عرصه ایثار، پیشکسوتان در این زمینه و همچنین والدین و خانواده شهدا و ایثارگر تجلیل شود.
وی هدف از برگزاری این جشنواره را با اکران عمومی در سراسر کشور نشان دادن روحیه مقاومت، اهمیت فرهنگ ایثار و شهادت و پیام مقاومت برای بیداری اسلامی و مقابله با استکبار، گروه های تکفیری و داعش برشمرد.

یادآور می‌شود، جشنواره سراسری فیلم مقاومت 31شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس در تهران افتتاح و اختتامیه آن با پایان هفته دفاع مقدس در آبادان با تجلیل از برترین‌های جشنواره برگزار می‌شود.

captcha