مجمع قرآن وزارت بهداشت مسابقه «20 روز، 20 سؤال» برگزار می‌كند
کد خبر: 2167415
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۹

مجمع قرآن وزارت بهداشت مسابقه «20 روز، 20 سؤال» برگزار می‌كند

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسابقه «20 روز، 20 سؤال» در غرفه مجمع قرآن و عترت دانشگاه‌های كشور وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مستقر در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم برگزار می‌شود.

«علی عبداللهی»، مسئول غرفه مجمع قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مستقر در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد: اين مسابقه قرآنی به‌صورت كتبی و چهار گزينه‌ای با توجه به محتوا و مفاهيم آيات كلام‌الله مجيد در راستای ايجاد زمينه تفكر در دانشجويان شركت‌كننده برگزار می‌شود.
وی در ادامه تأكيد كرد: برای سومين سال متوالی در نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم، پزشكان قرآنی فارغ‌التحصيل سال‌های گذشته مستقر در اين غرفه روزهای زوج هر هفته برای مراجعانی كه درخواست معاينه پزشكی می‌كنند، ابتدا يك صفحه از آيات قرآن كريم را قرائت و سپس به معاينه و تجويز نسخه به صورت رايگان اقدام می‌كنند.
عبداللهی يادآوری كرد: اين مجمع امسال با هدف ايجاد زمينه تفكر و تدبر در مراجعان به ويژه دانشجويان در اين دوره از نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم حضور يافته است و در اين زمينه نيز كتاب‌هايی با عنوان «پرورش تفكر قرآنی» نوشته «احمدرضا اخوت»، «مبانی و مهارت‌های تفكر پرسشی» نوشته «احمدرضا اخوت» و «هانی چيت‌چيان» و «درسنامه از تفكر تا علم» نوشته علامه طباطبايی(ره) عرضه می‌شود و حتی در اين دوره از نمايشگاه قرآن، غرفه براساس مفاهيم كاربردی تدبر و تفكر چيده شده است.
مسئول غرفه مجمع قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور وابسته به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی مستقر در نوزدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم در ادامه افزود: محتوا و مفاهيم اين كتاب‌ها برگرفته از مستندات آيات قرآنی و رواياتی از اهل‌بيت(ع) جهت ايجاد تفكر مناسب در مخاطبان خود بوده كه توسط مركز هماهنگی و نشر مدرسه دانشجوی قرآن و عترت دانشگاه تهران تهيه شده است.
عبداللهی با اشاره به فعاليت مجمع قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور افزود: اين مجمع متشكل از كانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشكی كل كشور، است كه به هماهنگی و برنامه‌ريزی امور اين كانون‌ها در سطح وزارت بهداشت اقدام می‌كند.
captcha