مدیران رسانه‌ها برنامه‌ای برای تحقق منویات رهبر انقلاب طراحی کنند
کد خبر: 2695324
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۰
رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی:

مدیران رسانه‌ها برنامه‌ای برای تحقق منویات رهبر انقلاب طراحی کنند

گروه سیاسی: هم‌اکنون ما با کارکردی که نسبت به رسانه وجود دارد، فاصله جدی داریم بنابراین ضرورت دارد در آینده‌ای نزدیک، بزرگان و مدیران رسانه‌ها گردهم جمع شوند تا بتوانیم برنامه‌ای برای جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های رهبر معظم انقلاب طراحی کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، جواد علماء، رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی صبح امروز، 21 دی‌ماه در دیدار با امام جمعه مشهد، همزمان با سالروز تشکیل بسیج رسانه، با اشاره به فعالیت 18 ماهه بسیج رسانه خراسان رضوی، گفت: ما هم‌اکنون با آنچه که در فضای رسانه‌ای مورد نیاز است، فاصله جدی داریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با اشاره به فعالیت‌های بسیج رسانه استان اظهار کرد: ما تا به حال 80 درصد شورای عالی قشر بسیج را شناسایی کرده‌ایم، 25 جلسه منظم با اعضای شورا داشتیم و انجمن خبرنگاران و عکاسان را فعال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: امروز شاهد شروع به کار انجمن بسیج رسانه استان در روزنامه شهرآرا هستیم، همچنین تا به امروز، هفت دوره آموزش سواد رسانه‌ای ویژه خبرنگاران و مدیران خبر توسط این مجموعه برگزار شده است.

علماء با بیان اینکه برخی رویکردها به بسیج همانند یک تشکل محدود است، ابراز کرد: تا به حال نیز دشمن تلاش کرده این تشکل را در مقاطع مختلف در مقابل مردم قرار دهد در صورتی که بسیج یک تفکر، فرهنگ و اندیشه جاری است.

وی، مهم‌ترین نقش رسانه‌ها را تحول ارزشی انسان‌ها و جامعه عنوان کرد و افزود: مهم‌ترین نقش رسانه در کارکرد مدیریتی جامعه این است که رسانه‌ها به عنوان سر حلقه مطمئنه بین مردم و مسئولان هستند.

رئیس بسیج رسانه خراسان رضوی تأکید کرد: خراسان رضوی، دومین ظرفیت رسانه‌ای کشور است اما این سؤال مطرح است که عناوین و کارکردهای رسانه‌های استان با این ظرفیت، مطابقت دارد یا خیر.

وی یادآور شد: هم اکنون ما با کارکردی که نسبت به رسانه وجود دارد، فاصله جدی داریم بنابراین ضرورت دارد در آینده‌ای نزدیک، بزرگان و مدیران رسانه‌ها گردهم جمع شوند تا بتوانیم برنامه‌ای برای جامه عمل پوشاندن به خواسته‌های رهبر معظم انقلاب طراحی کنیم.

علماء با بیان اینکه خبرنگاران از لحاظ امکانات و بودجه در مضیقه هستند، گفت: مسئولان باید اهتمام جدی‌تری در این بحث داشته باشند و بنده به عنوان مسئول بسیج رسانه استان، متولی جدی را برای این قضیه در شهر پیدا نکرده‌ام.

وی افزود: منابعی که می‌توانند به کمک خبرنگاران بیایند صرفا منابع مالی نیستند بلکه امکانات و تسهیلاتی هستند که می‌تواند در اختیار فعالان این عرصه قرار بگیرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی یادآور شد: تا زمانی که یک خبرگزاری مجبور است مجموعه خود را با رقم‌های محدودی اداره کند، خبرنگاران نیز با سطح اطلاعات تخصصی پایین‌تر و امکانات کمتر مواجه هستند بنابراین باید تلاش کنیم تا سازوکارهای جدی‌تری را در بحث‌های حمایتی و نظارتی رسانه‌ها، در نظر بگیریم.

captcha