رسانه‌ها موجب تقویت مجموعه‌های اجرایی، فرایند تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری می‌شوند
کد خبر: 4163100
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۳

رسانه‌ها موجب تقویت مجموعه‌های اجرایی، فرایند تصمیم‌سازی و سیاست‌گذاری می‌شوند

سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در تقویت مجموعه‌های اجرایی و فرایند تصمیم‌سازی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و سیاستگذاری‌ها دارند و برای اینکه سازمان‌های اجرایی توانمند شوند بایستی بازخورد‌های رسانه‌ای را مغتنم بدانند.

خانه مطبوعات اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، به نقل از جهاددانشگاهی اردبیل، دکتر حسام رسولی، سرپرست جهاددانشگاهی استان اردبیل، 25 مردادماه، در جلسه هم‌اندیشی با اعضای خانه مطبوعات استان اردبیل، با اشاره به مشکلات موجود در عرصه اطلاع‌رسانی، تصریح کرد: باید قدردان فعالان رسانه‌ای باشیم که علیرغم تمام مسایل و مشکلات موجود در حوزه رسانه، در این عرصه، فعال هستند و مانده‌اند و به رسالت آگاهی‌بخشی و بنیادین خود ادامه می‌دهند.

وی با اشاره به فعالیت سه خبرگزاری ایسنا، ایکنا و سیناپرس، تحت مدیریت جهاددانشگاهی در استان اردبیل، ادامه داد: از خانه مطبوعات به عنوان خانه تمام مطبوعات و رسانه‌های استان اردبیل، انتظار داریم از عملکرد خبرگزاری‌های تحت مدیریت و خود جهاددانشگاهی با توجه به اینکه به سبب رسالت خود از تمام محموعه‌ها ارزیابی دارند به ما بازخورد بدهند.

مدرس دانشگاه‌های استان اردبیل، با تاکید بر اینکه از کلمه بازخورد به جای نقد در جامعه استفاده کینم، تصریح کرد: انتقاد از موضع بالاست، اما در بازخورد، کنار هم و همچنین انتقاد روی گذشته متمرکز است؛ اما بازخورد روی آینده و به ایجاد نقاط قوت کمک می‌کند. با توجه به اینکه بازخورد، الهام‌بخش است، می‌توانیم وضعیت را بهتر کنیم.

در ادامه این نشست، وکیلی، مدیر عامل خانه مطبوعات استان اردبیل، با ارائه گزارش از فعالیت‌های خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۲۰۱ نفر عضو رسمی این خانه هستند که از این تعداد ۳۰ درصد را بانوان و ۷۰ درصد را آقایان تشکیل می‌دهد.

وی تعداد رسانه‌های مجوزدار از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان اردبیل را ۲۲۲ عنوان اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد ۱۰۷ رسانه، مکتوب و چاپی و ۷۰ رسانه الکترونیکی و برخط و ۴۵ رسانه نیز غیر برخط هستند. 

حبیب احمدی، عضو هیئت مدیره خانه مطبوعات استان اردبیل نیز به ضرورت آموزش مستمر و تخصصی در حوزه رسانه تاکید کرد و گفت: رسانه‌های مکتوب در حال تهدید است و اگر خبرنگار به علم روز تجهیز نباشد موفق نبوده و تاثیرگذاری خاصی در جامعه نخواهد داشت.

وی به سابقه همکاری با جهاددانشگاهی در خصوص آموزش تخصصی به خبرنگاران اشاره کرد و افزود: آماده همکاری مجدد در قالب تفاهم نامه همکاری با جهاددانشگاهی در این زمینه هستیم.

انتهای پیام
captcha