دعای ویژه عصر غیبت/ این دعا را ترویج دهیم
کد خبر: 3500113
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

دعای ویژه عصر غیبت/ این دعا را ترویج دهیم

کانون خبرنگاران نبأ: کارشناس دینی رسانه ملی با اشاره به فضیلت خواندن دعای غریق در زمان غیبت، گفت: دعا یک وسیله مطمئن است؛ زیرا هم سبب اتصال به معبود و هم یادآور ذکر معبود است و وقتی کسی به خداوند متصل شد و به یاد خدا بود، غرق نمی‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین خادمیان نوش‌آبادی، کارشناس دینی رسانه ملی در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، با اشاره به فضیلت خواندن دعای غریق در زمان غیبت، گفت: غرق شدن فقط در آب نیست، کمال و سعادت انسان، رهزن‌های مختلف دارد. شبهات و انحرافات برنامه‌ریزی شده توسط شیاطین که نوعی تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و ... به شمار می‌رود نیز گرداب هولناکی است که سبب غرق شدن انسان می‌شود.
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه برای حفظ و نجات بهترین وسیله اتصال به ناخدای عالم آفرین است و خدای سبحان ناجی انسان در هر زمان و مکان است، افزود: دعا یک وسیله مطمئن است؛ زیرا هم سبب اتصال به معبود و هم یادآور ذکر معبود است و وقتی کسی به خداوند متصل شد و به یاد خدا بود، غرق نمی‌شود.
حجت‌الاسلام خادمیان گفت: عبدالله بن سنان، یکی از یاران امام صادق(ع) نقل می‌کند که روزی آن حضرت خطاب به ما فرمود «به زودی شبهه‌ای به شما روی خواهد آورد و شما نه پرچمی خواهید داشت که دیده شود و نه امامی که هدایت کند. تنها کسانی از این شبهه نجات خواهند یافت که دعای غریق را بخوانند»، گفتم «دعای غریق چگونه است؟» و امام فرمودند «می‌گویی ای خدا، ای بخشنده، ای بخشایش‌گر، ای کسی که قلب‌ها را دگرگون می‌کنی! قلب مرا بر دینت پایدار فرما».


کارشناس دینی رسانه ملی در پایان یادآور شد: پس بیاییم در عصر غیبت به‌ویژه در جمعه‌ها این دعای غریق را هم زمزمه کنیم و هم ترویج دهیم.

علیرضا برومند
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
طاها
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۳/۰۴ - ۱۹:۱۷
0
1
سلام و تشکر متن عربی دعا را لطفا قرار دهید
captcha