یادواره شهدای مدافع حرم در تبریز برگزار شد
کد خبر: 3501102
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲

یادواره شهدای مدافع حرم در تبریز برگزار شد

گروه اجتماعی: یادواره گرامیداشت شهدای مدافع حرم تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با حضور مسئولان و خانواده شهدا مدافع حرم در آمفی تئاتر این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ايکنا) از آذربایجان‌شرقی امروز، یادواره  گرامیداشت شهدای مدافع حرم دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با عنوان از خرمشهر تا دمشق با حضور الیاس گل محمدزاده، معاون هماهنگ کننده سپاه عاشورا، قاسم صمديان مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، سید شهاب‌الدین حسینی سرپرست نهاد رهبری دانشگاه آزاد تبریز، اساتید، دانشجویان و خانواده معظم شهدای مدافع حرم در آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد.

مطلع نخست مراسم آیاتی از کلام الله مجید توسط علیرضا سلطانی، قاری برجسته کشور بود و پس از اجرای زنده سرود ملی جمهوری اسلامی ایران توسط گروه سپاه عاشورا، سید جواد انگجی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تبریز به سخنرانی پرداخت.

انگجی ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدا هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار کرد: عطر این شهدا، جای جای این سرزمین را فراگرفته است و به کشور، شهر و دانشگاه فضای معنوی عطا کرده است.

وی با اشاره به استحکام و مقاومت خانواده شهدا در مقابل از دست دادن عزیزانشان، گفت: خانواده شهدا نیز همچون خود  شهدا افرادی منتخب هستند و خداوند آنها را برای میزبانی انتخاب کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تبریز سوم خردادماه، سالروز آزادی خرمشهر را روز خوباوری و شهادت طلبی دانست و افزود: دانشگاهیان با توفیق خداوند باری تعالی باید بستر ساز مسیر الهی باشند تا هیچ‌گاه شرمنده شهدا و خون پاکشان نشویم.

وی با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در زمینه بهبود شرایط فرهنگی در دانشگاه‌ها، بیان کرد: امروزه دانشگاه‌ها آن شرایط ایده‌آل را ندارند و باید کارهای فرهنگی و انقلابی که در بطن قانون اساسی و فرامین مقام عظمی ولایت است صورت گیرد.

انگجی با اشاره به اینکه 14 شهید مدافع حرم را دانشگاه ‌آزاد از استان تقدیم کرده است، افزود: شهید صادق عدالت اکبری، شهید حامد جوانی و شهید محرم علیپور از جمله شهدای دانشجوی دانشگاه‌آزاد تبریز بوده‌اند.

بر اساس این گزارش دختر شهید عباس عبدالهی، از شهدای مدافع حرم که پیکر مطهرش در دست تکفیری‌ها است نامه و دلنوشته خود به پدرش را برای همگان خواند و موجب ایجاد فضای معنوی و احساسی شد.

در پایان مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل به عمل آورده شد.

captcha