سراسر زندگی امام‌حسن(ع) درس بصیرت و دشمن‌شناسی است
کد خبر: 3509134
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
حجت‌الاسلام کبیری:

سراسر زندگی امام‌حسن(ع) درس بصیرت و دشمن‌شناسی است

گروه اجتماعی: یک مدرس حوزه و دانشگاه گفت: سراسر زندگی امام‌حسن‌مجتبی(ع) درس بصیرت و دشمن‌شناسی بوده و ثابت قدم بودن در مسیر ولایت در عصر حاضر نشان از عبرت‌گرفتن از حوادث دوران امام‌حسن (ع) است.

حجت‌الاسلام غلامرضا کبیری، مدرس حوزه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌غربی گفت: عامه مردم و خواص در دوران امام حسن (ع) بی بصیرت بودند و امام را تنها گذاشتند.
وی از جمله مواردی که می‌توان عصر حاضر را با با دوران امام‌حسن(ع) مقایسه کرد نقش چهره‌های شاخص فعال در انقلاب دانست و گفت: عملکرد این افراد در مسایل سیاسی و مبارزاتی در کنار امام(ره) بسیار تاثیر گذار بود اما به دلیل بی‌بصیرتی به انحراف کشیده شدند.
وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری گفت: خواص باید همیشه مطیع رهبری بوده و نباید به دشمن اعتماد کرد.
حجت‌الاسلام کبیری به خصوصیات امام حسن (ع) اشاره کرد و گفت: مهمترین ویژگی امام‌‌حسن (ع) که آن حضرت را معروف به کریم اهل بیت (ع) کرد، سخاوت و دست‌ودل باز بودن آن امام بود که نشان دهنده عدم دل‌بستگی آن امام به زرق و برق دنیا بود.
وی ادامه داد: مدیریت سیاسی امام‌حسن مجتبی (ع) در دوران خفگان سیاسی در زمان معاویه از ویژگی بارز دیگر آن امام بود که امام‌حسن (ع) به مقابله با آن پرداخته و  از قرآن و اسلام دفاع کردند.
وی با اشاره به آیه تطهیر «إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَکُمْ تَطْهيراً» گفت: پيامبر (ص)، حضرت علي (ع)، حضرت زهرا (س) و امام حسن (ع) و امام حسین (ع) را زير عباي خود كشيدند و اين آيه در شان ايشان نازل شد كه حتي ام سلمه همسر پيامبر داخل اين آيه قرار نمي‌گيرد.
captcha