گرامیداشت روز جهانی مسجد در تبریز
کد خبر: 3524493
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

گرامیداشت روز جهانی مسجد در تبریز

گروه اجتماعی: به مناسبت روز جهانی مسجد، مراسم گرامیداشت این روز به همراه تجلیل از برترین‌های مساجد در استان به همت سپاه عاشورا در تبریز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، مراسم گرامیداشت روز جهانی مسجد و تجلیل از برترین‌های مساجد استان، در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه عاشورا و با حضور آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز شامگاه روز یک‌شنبه 31 مردادماه برگزار شد.

آغازگر مراسم، آیاتی از کلام‌الله مجید توسط قاری نوجوان استان بود و سپس زمزمه سرود جمهوری اسلامی ایران توسط  سربازان سپاه عاشورا اجراء شد و در ادامه کلیپی از منویات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت و جایگاه مساجد در بین مسلمانان پخش شد.

بر اساس این گزارش، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در استان، سردار غلام‌عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا، سرهنگ نجفی، علی‌حسین هاشم‌پور، معاون سیاسی سپاه عاشورا سخنرانان اصلی این مراسم بودند. 

در پایان مراسم حجت‌الاسلام رسول برگی از وعاظ برجسته تبریز، محمد اسماعیلی از اسکو و جواد حاجی‌زاده از اهر به عنوان روحانیون برتر استان آذربایجان‌شرقی تجلیل شد و همچنین از محمدرضا طوفانی به عنوان انجمن اسلامی، محمد داوری به عنوان هیات امنای مسجد مالک اشتر خسروشهر، محمد جعفری خادم مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهرستان کلیبر و جواد عظیمی از تبریز، یوسف زارعان از شهرستان بستان آباد، یحیی اوجاقی از ورزقان و اعظم میراحمدیان از تبریز هر چهار نفر به عنوان فرماندهان برتر پایگاه‌های بسیج مقاومت تجلیل شدند.

 گفتنی است، حجت حداد، مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری کوثر شهرستان شبستر نیز به عنوان مدیرمسئول برتر استان انتخاب و تجلیل شد و در ادامه مسجد سالار شهیدان تبریز به عنوان مسجد نمونه استانی به مرحله کشوری معرفی شده و از مسجد رحیمه شهرستان هریس به عنوان مسجد نمونه استانی نیز در این مراسم تجلیل به عمل آمد.

یادآور می‌شود، مسجد جامع مایان، مسجد امام حسین(ع) باسمنج و مسجد امام حسین(ع) حیدرآباد نیز جزء منتخبین شهرستان تبریز شدند که در این مراسم لوح تقدیر اهداء شد.

captcha