غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه تبریز
کد خبر: 3532673
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۷

غبارروبی مزار شهدای گمنام دانشگاه تبریز

گروه اجتماعی: آئین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه تبریز به‌مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال‌ تحصیلی جدید برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجانشرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، آئین غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه تبریز به مناسبت هفته دفاع مقدس و آغاز سال‌تحصیلی جدید برگزار شد.
محمدرضاپورمحمدی، رئیس دانشگاه تبریز در این مراسم با تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال‌تحصیلی جدید گفت: برنامه‌های مختلفی به مناسبت این هفته در این دانشگاه برگزار می‌شود که آیین غبارروبی و عطرافشانی مرقد مطهر شهدای گمنام به منظور تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس و گام نهادن در مسیر حرکت و راه آن‌ها از جمله این برنامه‌هاست.
وی، افزود: با حضور در مرقد مطهر شهدای گمنام، آغاز سال تحصیلی جدید را با یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس آغاز می‌کنیم و امیدواریم ادامه دهنده راه و منش این شهدا باشیم چرا که اکنون اگر ملت ایران به دستاوردی رسیده به خاطر این شهداست.
سردار غلام عسگر کریمیان، فرمانده سپاه عاشورا نیز در این مراسم از دانشگاهیان و به ویژه دانشجویان خواست که با برگزاری آیین‌های مختلف یاد و نام شهدای هشت سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای گمنام را همیشه و در همه حال گرامی دارند.
وی، با بیان اینکه شهدا نباید مظلوم واقع شوند، افزود: با برگزاری برنامه‌ها و آیین‌ها به مناسبت‌های مختلف از جمله هفته دفاع مقدس ضمن ارج نهادن به این شهدا، باید کاری کرد تا نام آن‌ها برای همیشه در تاریخ زنده بماند و این کار به فرموده رهبر معظم انقلاب اجر و ثوابی مانند شهادت دارد.
مداحی و عزاداری و اهدای دسته گل بر سر مزار شهدای گمنام از دیگر بخش‌های این مراسم بود که به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تبریز برگزار شد.
captcha