راه‌یابی ۴۳ نفر از آذربایجان‌شرقی به مسابقات سراسری قرآن اوقاف
کد خبر: 3728649
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۴

راه‌یابی ۴۳ نفر از آذربایجان‌شرقی به مسابقات سراسری قرآن اوقاف

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزیدگان مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن اوقاف گفت: در این دوره از مسابقات ۴۳ نفر برگزیده شده و به مرحله کشوری راه یافتند که امید است در مسابقات کشوری نیز خوش درخشیده و شاهد حضورشان در مسابقات بین‌المللی باشیم.

 راه‌یابی ۳۴ نفر از آذربایجان‌شرقی به مسابقات سراسری قرآن

به گزارش ایکنا از آذریجان‌شرقی، حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، امروز 17 تیرماه در آیین اختتامیه مرحله استانی چهل و یکمین دوره مسابقات اوقاف استان، با اشاره به برگزیدگان مرحله استانی مسابقات، گفت: در این دوره از مسابقات ۴۳ نفر برگزیده شده و به مرحله کشوری راه یافتند که امید است در مسابقات کشوری نیز خوش درخشیده و شاهد حضورشان در مسابقات بین‌المللی باشیم.

وی، اظهار کرد: مسابقات قرآنی در اوقاف بخش‌های مختلفی دارد که از مرحله‌ شهرستانی شروع شده سپس مراحل استانی، کشوری و بین‌المللی پیگیری می‌شود.

حجت الاسلام مصائبی، با بیان این‌که در مرحله شهرستانی مسابقات، ۲۰۰۰ هزار شرکت کننده داشتیم، خاطرنشان کرد: با احتساب شرکت‌کنندگان در مسابقات قرآنی زیر ۱۸ سال که توسط آموزش و پرورش با همکاری اوقاف و امور خیریه انجام می‌گیرد، در مجموع شش هزار نفر در مسابقات قرآنی استان شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، در این رابطه گفت: اگر همت کرده و زیر ساخت‌ها و زمینه را فراهم کنیم، بدون شک تعداد شرکت‌کنندگان بیشتر شده و استعدادهای جوانان و کودکان شکوفا می‌شود.

وی با بیان این‌که از میان دو هزار شرکت‌کننده در مسابقات شهرستانی، ۴۹۴ به مرحله استانی راه یافته و طی روزهای ۱۴ الی ۱۷ تیر رقابت کردند.

وی، با بیان این‌که برای ارتقا سطح متسابقین، پیش از برگزاری مسابقات اقدام به برگزای کلاس‌های رفع اشکال کردیم، افزود: در سال‌جاری در تمامی شهرستان‌ها‌ی استان یک مرکز تخصصی قرآنی خواهیم داشت. تاکنون قریب به ۱۰ مرکز افتتاح شده و بقیه طی روزهای آتی افتتح می‌شود.

حجت‌الاسلام مصائبی، با بیان اینکه در مسابقات قرآنی نیاز به فراهم کردن زیرساخت و همچنین کمک مسئولان داریم، افزود: امید است شاهد درخشش جوانان استان در مسابقات کشوری و بین‌المللی باشیم.

انتهای پیام

captcha