شکل‌گیری تعاونی‌ها؛ بنیادی‌ترین مسئله در استقرار عدالت
کد خبر: 3743496
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۵

شکل‌گیری تعاونی‌ها؛ بنیادی‌ترین مسئله در استقرار عدالت

گروه اجتماعی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعاون از بی‌عدالتی‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، تأکید کرد: تعاونی‌ها گره‌گشای مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف هستند و یکی از اساسی‌ترین، منطقی‌ترین و بنیادی‌ترین مسئله برای استقرار عدالت شکل‌گیری تعاونی‌ها است.

 جوانان تعاونگر دانش بنیان افتخار کشور هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، عصر روز گذشته، 11 شهریور در دیدار تعاونگران برتر استان با بیان اینکه ﺗﻌﺎﻭﻥ ﺩﺭ ﻣﻔﻬﻮﻡ ﻋﺎﻡ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﻱ ﻫﻤﻜﺎﺭی، ﻣﺴﺎﻋﺪﺕ، ﻳﺎﺭﻳﮕﺮی ﻭ ﺭﻋﺎﻳﺖ ﻣﻨﺎﻓﻊ ﺟﻤﻌﻲﺁﻣﺪﻩﺍﺳﺖ، گفت: تعاونیها به عنوان بنگاه‌های اقتصادی مردم نهاد با سرمایه مردم، برای مردم و با مدیریت مردم فعالیت می‌نمایند که در این میان تعاونگران دانش بنیان که با نقش آفرینی جوانان مدیریت می‌شود افتخار کشور هستند.
وی، افزود: ماهیت بخش تعاون به گونه‌ای است که با استفاده از سرمایه‌های خرد شکل‌ می‌گیرد و بر اساس عموم تئور‌ی‌های اقتصادی مدرن موجود، تجمیع سرمایه از طریق جذب سرمایه‌های خرد دارای بیشترین میزان درجه مقاومت در مقابل تکانه‌های اقتصادی است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم رشد اقتصادی، فقرزدایی، اشتغال مولد، یکپارچگی اجتماعی را از اهداف شکل گیری تعاونی‌ها عنوان کرد و گفت: نیاز کشور به اشتغالزایی مولد، تولید محصول با کیفیت همراه با بازارسازی و سوق دادن فعالیت‌های تولیدی به سوی مردم نهاد شدن، ضرورت توجه به توسعه بخش تعاون را دو چندان کرده است.
وی گفت: تعاونی‌ها به عنوان تشکل‌های اقتصادی و اجتماعی دارای توان و ظرفیت لازم برای سازماندهی اقشار و گروه‌های مختلف مردمی در جهت ایجاد توسعه انسانی پایدار است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تعاون از بی عدالتی‌های اجتماعی جلوگیری می‌کند، تاکید کرد: تعاونی‌ها گره گشای مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف هستند و یکی از اساسی ترین، منطقی ترین و بنیادی ترین مسئله برای استقرار عدالت شکل گیری تعاونی‌ها می‌باشد.
امام جمعه تبریز؛ بخل، حسادت و خود بزرگ بینی را از موانع موفقیت تعاونی‌ها دانست و خاطرنشان کرد: برای افزایش رزق و روزی، ارتقا نشاط و امید اجتماعی و عمل به سیره ائمه معصومین در راستای کمک به همنوعان باید کارهای اقتصادی را در قالب تعاونی ها سامان داد.
حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه با تمام توان از تعاونی‌های دانش بنیان حمایت می‌کنم، تصریح کرد: تولید کالای با کیفیت ایرانی در گرو توجه به راهبرد اقتصادی مقاومتی است که جوانان صاحب علم و دانش در قالب تعاونی های دانش بنیان در آنها ایفای نقش می‌کنند.
وی با بیان اینکه جوانان تعاونگر دانش بنیان افتخار کشور هستند، گفت: آمادگی دارم از نزدیک در جریان فعالیت‌های مجموعه‌های تعاونی دانش بنیان قرار گیرم.
انتهای پیام

captcha