دین عنصر کمال‌بخشی است/ شرکت پنج هزار نفری اهالی سیدنی در عاشورای حسینی
کد خبر: 3752401
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷

دین عنصر کمال‌بخشی است/ شرکت پنج هزار نفری اهالی سیدنی در عاشورای حسینی

کانون خبرنگاران نبأ ــ دین خدا در مجموعه قرآن و کتاب‌های آسمانی، انبیاء و ائمه اطهار(ع) عنصر کمال‌بخشی بوده و این اساس نظام بشری است. بعد از انبیاء و ائمه اطهار(ع) روحانیت رابطه فیض و هدایت از سوی خداوند است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ طی آئینی مراسم آغاز رسمی سال تحصیلی مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، روز گذشته دهم مهرماه با حضور اساتید و طلاب حوزه در مسجد این مدرسه برگزار شد.

دین خدا در قرآن و کتاب‌های آسمانی عنصر کمال‌بخشی است

آیت‌الله صفایی بوشهری، نویسنده کتاب قرآنی «پایان دنیا در کلام خدا» با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید گفت: دین خدا در مجموعه قرآن و کتاب‌های آسمانی، انبیاء و ائمه اطهار(ع) عنصر کمال‌بخشی بوده و این اساس نظام بشری است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: بعد از انبیاء و ائمه اطهار(ع) روحانیت رابطه فیض و هدایت از سوی خداوند هستند و همان طور که انبیاء و ائمه(ع) واسطه فیض هستند، روحانیت هم از چنین مقامی برخوردار هستند.

دین؛ شخصیت حقوقی روحانیت

آیت‌الله صفایی بوشهری دین را شخصیت حقوقی روحانیت خواند و ابراز کرد: همین که طلبه هستید نشان از کشف اراده و خیر خداوند به شما است و در این شرایط باید شخصیت حقیقی خود را در تراز با شخصیت حقوقی خود قرار دهید.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه روحانیت نور است و هم جامعه را منور می‌کند، اظهار کرد: این کار نیاز تبدیل شخصیت حقیقی به حقوقی دارد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر خطاب به طلاب گفت: همه شما برای موفقیت وارد به حوزه علمیه شده‌اید و شرط رسیدن به این موفقیت کار و تلاش و جدیت، قوت و وقت گذاشتن و چشم‌پوشی و دل‌کندن از بسیاری مسائل است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه توقف و تعطیلی کار انسان را به جایی نمی‌رساند، اظهار کرد: اولین عنصر داشتن عزم و جدیت در کار است، بنابراین وقت خود را هدر ندهید؛ طلبه اگر منظم نباشد نمی‌تواند به آن شخصیت حقوقی دست پیدا کند.

مؤلف کتاب «انوارالهدی(زندگی‌نامه چهارده معصوم)» عنوان کرد: در بین طلاب و اساتید کسانی موفق بوده‌اند و هستند که در کار خود جدیت داشته باشند از این رو کار و تلاش و عزم باید در یک مسیر صحیح باشد و راه و روش را شناخت.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: این کتاب‌ها ظرف حرکت برای طلاب است و اساتید نیز راه را به شما نشان می‌دهند، لذا قدردان تلاش‌ها و زحمات اساتید خود باشید.

شرکت پنج هزار نفری مردم سیدنی استرالیا در مجالس عاشورای حسینی

حجت‌الاسلام رضا خدری، در این مراسم پیرامون گسترش شور مردمی در ایام عاشورا و متفاوت بودن عاشورای امسال با سال­‌های گذشته در داخل و خارج از کشور پرداخت و گفت: حضور حجم گسترده مردم در برنامه­‌ها و مراسمی که به اعتراف رسانه‌ها و گزارشگران خارجی هم اعجاب برانگیز بود و حتی از سوی دشمنان هم قابل کتمان نبود، و حضور گسترده مردم کابل افغانستان در مساجد و مراسم‌ها با وجود ناامنی شدید و در سیدنی استرالیا نزدیک به پنج هزار نفر در مراسم عاشورا، حضور گسترده مردم در استان‌های اردبیل، زنجان، تهران و سایر نقاط کشور گواه این مدعا است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: در استان و در شهر بوشهر بحمدالله هم برنامه­‌ها و مراسم‌ها خوبی برگزار شد و مردم به خوبی و پر شورتر از گذشته حضور پیدا کردند و این شور عاشورایی سال به سال گسترده‌تر شده است و قطعاً تفرقه‌افکنان با هر زهر مسمومی که به کار بگیرند، نمی­‌توانند این شور و شوق حسینی را کمرنگ جلوه دهند.

امام جمعه چغادک بیان کرد: بعضی هم با مقاصد کودکانه دروغ‌هایی می­‌نویسند که بحمدالله مردم ما آگاه هستند و اعتنایی به این تفرقه‌افکنی­‌ها نمی­‌کنند.

وی اظهار کرد: با وجود همه شبهه‌پراکنی دشمن و نیز با توجه به هزینه­‌های زیادی که برگزاری مراسم در این شرایط اقتصادی برای مردم دارد و با وجود حجم گسترده تبلیغات منفی که تلاش در دور کردن مردم از برنامه­‌های مذهبی دارند اما مراسم‌ها به‌خوبی و با شکوه برگزار می­‌شود.

حجت‌الاسلام خدری برگزاری پرشور مراسم را نشانه پیشرفت و ارتقای روز افزون روحیه معنوی، مذهبی و انقلابی جامعه و جوانان کشور دانست و گفت: مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با ورزشکاران تأکید کردند چنین روحیه­‌ای باید دیده، تحلیل و در مورد آن سخن گفته شود زیرا تنها روزنه امیدى كه در عصر جهالت مدرن مى‌تواند زمینه‌‌ساز ظهور باشد، نور امام حسین(ع) است، نورى كه هر سال عده زیادى را در پرتو خویش بیدار كرده و متوجه اصالت اسلام و مظلومیت مسلمین‌ می­‌كند.

عاشورا؛ نماد آزادگی و ذلت‌ناپذیری

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر یکی از درس‌های عاشورا را آزادگی و ذلت‌ناپذیری عنوان کرد و گفت: عاشورا نماد آزادگی و ذلت‌ناپذیری و درسی برای بشر در طول تاریخ است.

کیوان عمادی

انتهای پیام

captcha