درخشش پنج دانشجو و استاد قرآنی در بوشهر/ حمایت دانشگاه FHM آلمان از طرح‌های دانش‌بنیان
کد خبر: 3752472
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴

درخشش پنج دانشجو و استاد قرآنی در بوشهر/ حمایت دانشگاه FHM آلمان از طرح‌های دانش‌بنیان

کانون خبرنگاران نبأ ــ عضو بنیاد نخبگان ایران از درخشش 5 نفر از دانشجویان و مدرسان بوشهری در چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی در اصفهان خبر داد.

درخشش پنج دانشجو و استاد قرآنی در بوشهر/ حمایت دانشگاه «اف اچ ام» آلمان از طرح‌های دانش‌بنیان

حسین اسکندری، ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر و دانشیار بخش مهندسی مکانیک در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ از درخشش 5 نفر از دانشجویان و مدرسان بوشهری در چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی خبرداد و اظهار کرد: منصوره حاجی زاده، دانشجوی مرکز دشتی در رشته مقاله‌نویسی بخش پژوهشی موفق به کسب مقام دوم کشوری این دوره از مسابقات شد.

کسب مقام کشوری در رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن

عضو شورای مرکز رشد علم و فناوری خلیج فارس افزود: صادق غریبی خورموجی، دانشجوی مرکز دشتی در رشته آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن مقام اول در بخش کتبی را کسب کرد.

مسئول انجمن نانو فناوری ایران ـ شعبه استان بوشهر خبرداد: مجید دریایی از مدرسان این دانشگاه در رشته قرائت تحقیق بخش آقایان، سیدمحمدرضا حسینی، دانشجوی مرکز دشتی، در رشته قرائت ترتیل بخش آقایان به چهاردهمین جشنواره کشوری قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی راه یافتند.

میزبانی اصفهانی‌ها از چهاردهمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه جامع علمی کاربردی

عضو بنیاد نخبگان ایران اظهار کرد: ابراهیم دریایی، دانشجوی مرکز عسلویه حائز رتبه برتر استانی در رشته حفظ 10 جزء قرآن کریم شد و جهت رقابت در مرحله کشوری شرکت می‌کند.

اسکندری یادآور شد: مرحله کشوری مسابقات شفاهی از 15 لغایت 17 مهرماه سال جاری در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

دانشیار بخش مهندسی مکانیک در ادامه به تشریح و چگونگی برگزاری کارگاه آموزشی با عنوان «مدیریت جهانی کسب و کارهای متمرکز بر صنایع کوچک» در محل دانشگاه علمی و کاربردی بوشهر پرداخت و اظهار کرد: چندی پیش یک تفاهم‌نامه همکاری در زمینه آموزش و صنعت و تبادل دانشجو و استاد میان دانشگاه جامع علمی کاربردی ایران، دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر و دانشگاه FHM آلمان منعقد شد و امروز یک کارگاه آموزشی در همین زمینه در دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر برگزار شد.

برگزاری کارگاه بین‌المللی کسب و کارهای متمرکز بر صنایع کوچک در آلمان و بوشهر

ریاست دانشگاه جامع علمی کاربردی استان بوشهر با اعلام اینکه این دوره آموزشی و بین‌المللی با عنوان «مدیریت جهانی کسب و کارهای متمرکز بر صنایع کوچک و میانه سایز» به مدت 10 روز در بوشهر و آلمان برگزار می‌شود، گفت: هدف از تشکیل چنین کارگاه‌هایی تبادلات علمی با دانشگاه‌های مهارتی است تا دانش دانشجویان و مدرسان در این خصوص به روز شده و از تجارب کشورهای پیشرفته در راستای نیازمندی‌های بومی استان بوشهر استفاده شود.

حمایت سه میلیون دلاری دانشگاه FHM آلمان در حوزه‌های پسماند و محیط زیست

اسکندری با اظهار اینکه پورفسور ویدبرگ، نماینده دانشگاه FHM آلمان در این کارگاه آموزشی بندر بوشهر گفت اکنون گام ابتدایی اجرایی شدن این تفاهم نامه است؛ یادآور شد:  در قدم‌های بعدی دوره‌های دیگری در مقاطع کاردانی تا دکترای حرفه‌ای و فوق دکترا برگزار می‌شود و همکاری با دانشگاه جامع علمی کاربردی بوشهر و علمی کاربردی پلیمر در زمینه طرح‌های تحقیقاتی و توسعه‌ای و عملیاتی کردن پرپوزال‌های علمی از دیگر برنامه‌های تفاهم‌نامه‌های آتی خواهد بود. همچنین این تفاهمنامه سه ساله است اما دانشگاه «اف اچ ام» آلمان تمایل دارد این همکاری را در آینده هم ادامه دهد و  نیز از سویی با انعقاد تفاهمنامه‌ای با استانداری بوشهر در زمینه طرح‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های پسماند و محیط زیست می‌توان از حمایت‌های مالی دانشگاه FHM آلمان تا سقف سه میلیون دلار برخوردار شد.

برگزاری ششمین برنامه مهارتی «کیمیا خومونی» در بوشهر

مسئول انجمن نانو فناوری ایران – شعبه استان بوشهر در پایان عنوان کرد: ششمین برنامه مهارتی با عنوان «کیمیا خومونی» مخفف کاووش یک مهارت یا آموزش خبرگی و مهارت و نوآوری با حضور دکتر طاهر یزدان‌پناه، عضو هیئت علمی دانشگاه خلیج فارس و مدیر خانه ریاضیات استان بوشهر با محوریت نقش و اهمیت مهارت‌آموزی و ارتقای کیفی آموزش‌های مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز استان برگزار شد.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام

captcha