اجرای ۲۲۵۰ پروژه سازندگی برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3809800
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

اجرای ۲۲۵۰ پروژه سازندگی برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، از اجرای ۲ هزار و ۲۵۰ پروژه سازندگی برای محرومیت‌زدایی در مناطق کم برخوردار در سطح استان طی سال جاری خبر داد.

اجرای 2250 پروژه سازندگی برای محرومیت‌زدایی در آذربایجان‌شرقی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سرهنگ محمد اسکندری، مسئول بسیج سازندگی استان، عصر روز گذشته، 17 اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، به‌ سالروز تاسیس بسیج سازندگی اشاره کرد و با بیان این‌که این نهاد منشأ کارهای پربرکتی در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی و اشتغالزایی در مناطق محروم بوده است، اظهار کرد: تزریق روحیه جهادی از جمله وظایف بسیج سازندگی است که در بیانبه گام دوم انقلاب هم بدان تاکید شده است.
وی با بیان این‌که اولویت برنامه‌های ما غنی‌سازی اوقات فراغت، ایجاد روحیه جهادی، خدمات‌رسانی به نقاط محروم و شناسایی زمینه‌های اشتغال در اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: طرح‌های بسیج سازندگی زودبازده و کوتاه‌مدت بوده و برانیم تا پروژه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به مردم تحویل دهیم.
اسکندری، با تأکید بر این‌که فعالیت‌های بسیج سازندگی گسترده و عام‌المنفعه است، افزود: اثرات اجتماعی این اقدامات برایمان مهم بوده و تحقق مشارکت مردمی در بحث سازندگی، تقویت روحیه اعتماد به نفس بین جوانان، غنی‌سازی اوقات فراغت و ارائه آموزش‌های لازم به جوانان را درپی دارد.
مسئول بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که طی توافق‌های انجام شده در حوزه احداث خانه‌های محروم شاهد گام‌های بلندی در سال‌جاری خواهیم بود، افزود: آغاز عملیات اجرایی دو باب مدرسه نیز در روستاهای نظرکهریزی با همکاری بانک انصار شروع شده است.
سازماندهی ۴۵۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار

اسکندری با تأکید بر این‌که در سال ۹۷ حدود ۱۴۴ گروه جهادی جدید در استان تشکیل شد، افزود: تاکنون ۴۵۰ گروه جهادی شناسنامه‌دار را در استان سازماندهی کرده‌ایم.
وی با تأکید بر این‌که برای سال ۹۸ حدود 50 عنوان برنامه داریم که راه‌اندازی دو هزار گروه‌ جهادی محله‌محور و مسجدمحور از جمله آن است، افزود: این گروه‌ها منشأ کارهای بزرگی در محلات خواهند بود.
اسکندری، در ادامه به برخی از فعالیت‌های بسیج سازندگی استان طی سال 97 اشاره کرد و گفت: اعزام ۲۶۷ تیم پزشکی جهادی به مناطق محروم،‌ اعزام ۱۰۰ هزار و 347 نفر روز به اردوهای جهادی و ... از جمله این موارد است.
ایجاد ۳۱۹ واحد کوچک اقتصاد مقاومتی

مسئول بسیج سازندگی آذربایجان شرقی، با تأکید بر این‌که بحث اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای حرکتی ماست، اظهار کرد: در این حوزه ۳۱۹ واحد کوچک اقتصاد مقاومتی در سال 97 ایجاد شد و همچنین مبلغ ۳۲ میلیارد و ۶۴۲ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت برای اشتغال‌زایی اختصاص یافت که از قبل آن برای ۵۱۰ ایجاد اشتغال شد.
وی با بیان این‌که ۱۴۵ واحد خانه محروم در سال ۹۷ احداث شد، گفت: ارائه آموزش برای ۳۲ هزار و ۱۰ نفر در کلاس‌های آموزشی سلامت، ارائه آموزش برای هفت هزار ۶۶۶ نفر در حوزه فنی و حرفه‌ای و کشاورزی و ... از جمله فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال 97 بوده است.
اجرای ۲۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی

اسکندری با بیان این‌که سهم بسیج سازندگی استان در سال 98 اجرای ۲۲۵۰ پروژه محرومیت‌زدایی است، افزود: در حوزه مسکن نیز احداث حدود ۱۸۰۰ خانه محروم را با همکاری بهزیستی، بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی(ره) در برنامه داریم.
وی با بیان این‌که بسیج سازندگی استان طی سال گذشته مقام دوم فعالیت‌های سازندگی کشور را به خود اختصاص داد، اظهار کرد: با تمام توان نیروهای جهادی و بسیجی هزینه‌های پروژه‌ها را پایین می‌آوریم و به جرئت می‌توان گفت که در نقاطی که بسیج سازندگی فعالیت می‌کند، بخش خصوصی ورود نمی‌کند؛ چرا که برایشان صرفه ندارد، اما بسیج سازندگی با هدف محرومیت‌زدایی در این نقاط وارد عمل می‌شود.
انتهای پیام

captcha