تبدیل مقالات همایش «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» به طرح‌های اجرایی
کد خبر: 3830551
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۷

تبدیل مقالات همایش «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» به طرح‌های اجرایی

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز گفت: مقاله‌های ارسال شده به همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» قابلیت تبدیل شدن به طرح‌ها و لایحه‌های اجرایی در حوزه شهری را دارند.

تبدیل مقالات همایش «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» به طرح‌های اجرایی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام احمد حمیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز امروز یکشنبه، ششم مردادماه در نشست خبری همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» گفت: مقاله‌های ارسال شده به همایش ملی «شهر پایدار و گام دوم انقلاب» قابلیت تبدیل شدن به طرح‌ها و لایحه‌های اجرایی در حوزه شهری را دارند.

وی با تأکید بر اینکه به‌دنبال کار ویترینی و نمایشی نیستیم، افزود: به‌دنبال این هستیم که از این همایش خروجی بگیریم و نتایج این همایش را برای اعتلای هر چه بیشتر شهر تبدیل به طرح و لایحه کرده و از این طریق برای مفهوم تمدن اسلامی قدم برداریم.

حجت‌الاسلام حمیدی، بیان کرد: پنل‌های تخصصی که هم در این همایش برگزار می‌شود حاوی نکات مهم و کاربردی در حوزه شهری است.

وی ادامه داد: حدود ۵ ماه است که همکاران در کمیته‌های مختلف این همایش برای برگزاری یک همایش ملی و استاندارد تلاش می‌کنند تا در نهایت خروجی این همایش در اختیار دیگر کلان‌شهرها قرار گیرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زمینه‌های برپایی این همایش، تصریح کرد: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع مردم تبریز و آذربایجان که ۲۹ بهمن سال گذشته اتفاق بود، ایشان از مردم آذربایجان درخواست کردند همان‌طور که تبریز همواره در حوزه‌های دیگر پیشرو و پیشگام بوده، در تحقق گام‌ دوم انقلاب نیز باید پیشرو باشد.

حجت‌الاسلام حمیدی ادامه داد: پس از آن جلساتی با حضور اساتید دانشگاه‌ها برگزار و نخستین همایش ملی با این عنوان طراحی شد. همچنین کمیته علمی همایش نیز با حضور تمامی دانشگاه‌های استان تشکیل یافت.

وی همچنین با اشاره به مخاطبان این همایش، اظهار کرد: مخاطبان این همایش تمامی شهرداران و رؤسای شورای شهر کلان‌شهرها، مدیران ستادی وزارت کشور، سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های و... هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز یادآور شد: اساتید دانشگاه و حوزه‌های علمیه، ائمه جمعه استان، تمامی فرمانداران، بخشداران، شهرداران و رؤسای شورای استان و ... در آیین اختتامیه این همایش دعوت هستند. همچنین یک نفر از اساتید برجسته حوزه علمیه قم نیز به‌عنوان سخنران در این همایش دعوت می‌شود.

حجت‌الاسلام حمیدی در پایان از راه‌اندازی دبیرخانه دائمی گام دوم انقلاب کلان‌شهرها خبر داد و گفت: برپایی این دبیرخانه دائمی باعث می‌شود تمام اقداماتی که کلان‌شهرها در این خصوص انجام می‌دهند جمع‌بندی شده و در نهایت از دوباره کاری جلوگیری شود که دبیرخانه مسئولیت پیگیری این موارد را عهده‌دار خواهد بود.

انتهای پیام

captcha