وجود هفت هزار و ۵۰۰ باب مسجد در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3839295
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

وجود هفت هزار و ۵۰۰ باب مسجد در آذربایجان‌شرقی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، مجموع مساجد استان را هفت هزار و ۵۰۰ باب اعلام کرد و گفت: این تعداد مساجد بهترین و بزرگترین امکان و شرایط برای جذب و جلب آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به سمت آموزه‌های دینی و اعتقادی است.

وجود هفت هزار و ۵۰۰ باب مسجد در آذربایجان‌شرقی

حجتالاسلام حسن شعبانی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، از وجود تعداد یک هزار و ۲۰۰ انجمن اسلامی در مساجد استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸۵۰ انجمن در مساجد شهر تبریز مستقر هستند.

وی مجموع مساجد استان را هفت هزار و ۵۰۰ باب اعلام و اضافه کرد: این تعداد مساجد بهترین و بزرگترین امکان و شرایط برای جذب و جلب آحاد مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به سمت آموزه‌های دینی و اعتقادی است که باید از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اضافه کرد: از مجموع مساجد موجود استان تاکنون پنج هزار و ۲۴۱ باب مسجد توسط این اداره‌‌کل به ثبت رسیده است.

وی مساجد را متعلق به مردم دانست و با بیان اینکه این اماکن یا از منایع مالی مردمی ساخته شده و یا وقف شده‌اند، افزود: مساجد در مناطق و محلات مختلف شهری و روستایی باید در اختیار مردم بوده و برنامه‌های مختلف فرهنگی، مذهبی و عقیدتی در آن‌ها اجرا شود.

حجت‌الاسلام شعبانی جلوگیری از اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در مساجد را برخلاف سیاست‌های کلی و کلان نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.

انتهای پیام

captcha