شعر یک ثروت ملی است
کد خبر: 3847018
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸

شعر یک ثروت ملی است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: شعر در انواع قالب های آن یک ثروت ملی هستند و این ثروت زمانی ارزشمند است که مبتنی بر گفتمان انقلاب باشد.

شعر یک ثروت ملی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از دفتر امام جمعه تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز شب گذشته 10 مهرماه در دیدار شعرای شرکت کننده در کنگره شعر محرم با بیان اینکه پدیده شعر از معجزات آفرینش است، اظهار کرد: اینکه کسی قادر است یک نفر صور ذهنی خود در قالب کلمات پر مغز به مخاطب منتقل کند پدیده بزرگ از خلقت است.

وی افزود: همه انواع شعر یک ثروت ملی هستند و این ثروت زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که دردی از ملت را علاج بکند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با اشاره شعر سرائی شعرا قبل از انقلاب اسلامی گفت: در آن زمان شعری علاج درد مردم باشد کم نبود اما زیاد هم‌ نبود ولی بعداز انقلاب شعرا خودشان را نشان دادند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: شعرای سنی و شیعه خصوصا جوانان بعداز انقلاب شکوفا شدند و در یک تعریف شعر انقلاب بر محور تاریخ و وقایع متولد شد.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه تاریخ محور بودن و واقع گرا بودن تعریف جامع بر شعر انقلاب است گفت: این تعریف بر اساس اتفاقات سال ۵۷ و انقلاب اسلامی در همه اشعار به منصه ظهور رسید.

وی ویژگی شعر انقلاب را مبتنی بودن به گفتمان انقلاب دانست و گفت : شعر و شاعر انقلاب باید پایبند به مبانی انقلاب اسلامی باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تقدیر از شعرا و دست اندرکاران کنگره شعر محرم خاطر نشان کرد : گاهی یک شعر از ساعت ها سخنرانی اثرگذار تر است.

انتهای پیام
captcha