پیگیری زکات، تبلیغ عملی احکام دین است
کد خبر: 3857599
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶

پیگیری زکات، تبلیغ عملی احکام دین است

گروه اجتماعی ــ رئیس شورای زکات کشور، پیگیری زکات را تبلیغ عملی احکام دین دانست و گفت: پول زکات مستقیماً به فقرا می‌رسد به طوری که حتی در کمیته امداد، حقوق افرادی که در زمینه زکات فعالیت می‌کنند، از محل زکات پرداخت نمی‌شود.

کل زکات جمع‌آوری شده برای فقرا هزینه می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجتالاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس شورای زکات کشور امروز، 26 آبان‌ماه در همایش استانی زکات در آذربایجان‌شرقی، گفت: پول زکات مستقیماً به فقرا می‌رسد به طوری که حتی در کمیته امداد حقوق افرادی که در زمینه زکات فعالیت می‌کنند، از محل زکات پرداخت نمی‌شود و کل زکات برای فقرا هزینه می‌شود.

وی پیگیری زکات را تبلیغ عملی احکام دین دانست و بیان کرد: تبلیغ زکات، تبلیغ حکم خدا و دین خداست که متولی اصلی آن ولی امر مسلمین است؛ بنابراین مقام معظم رهبری بر رسیدن زکات به دست افراد مستحق تأکید دارند و باید در روند مصرف آن نظارت جدی صورت گیرد.

رئیس شورای زکات کشور، با اشاره به اینکه سال گذشته حدود 500 میلیارد تومان زکات در کشور جمع‌آوری شد، افزود: با ظرفیت فعلی زکات، امکان فقرزدایی نیست و باید برنامه‌ریزی جدی و جدیدی در این راستا صورت گیرد.

ححت‌الاسلام تقوی، با بیان اینکه میزان پرداخت زکات در آذربایجان‌شرقی در هفت ماه گذشته افزایش 80 درصدی داشته است، گفت: برای تقویت زکات باید کشاورزی تقویت شود که این استان از مناطق مستعد در این زمینه است.

انتهای پیام
captcha