اهمیت پایه‌ریزی صحیح تربیتی دانش‌آموزان کلاس اول
کد خبر: 3859412
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
حجت‌الاسلام آل‌هاشم تأکید کرد:

اهمیت پایه‌ریزی صحیح تربیتی دانش‌آموزان کلاس اول

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه اثرپذیری دانش‌آموزان کلاس اول دبستان از معلمان بسیار بالاست، گفت: کلاس اولی‌ها بسیار مهم هستند، پایه پرورش افراد در این سن شکل می‌گیرد و به همان نحوی که اکنون تربیت می‌شوند در مراحل بعدی در جامعه مؤثر خواهند بود.

وقایع تاریخ انقلاب اسلامی بدرستی ترسیم شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، چهارم آذرماه در همایش «معلمان آینده‌ساز و فرهنگیان مخترع و ایده‌پرداز بسیجی» در تالار معلم تبریز، گفت: از قشر زحمت‌کش و مؤثر معلم، هر چقدر سخن بگوییم نتوانستیم حق مطلب را به جا بیاوریم.

وی با بیان اینکه نقش معلم در برخی مواقع از نقش پدر و مادر مهم‌تر است، گفت: اثرگذاری دانش‌آموزان از معلمان بسیار بالاست.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم‌ تأکید کرد: شغل معلمی شغل انبیاست و اثرگذاری کار شما در جامعه همین دانش‌آموزانی هستند که مسئولیتی به عهده دارند، باید طوری برنامه‌ریزی کنیم که عضو مؤثر در جامعه باشند؛ از این رو وقایع تاریخی انقلاب اسلامی باید به‌درستی برایشان ترسیم شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: اثرپذیری دانش‌آموزان از معلمان بسیار بالاست، به‌ویژه معلمان ابتدایی و به‌طور خاص کلاس اول. زیرا مرحله اول هر چیز در یاد می‌ماند. اهمیت اولی‌ها بسیار زیاد است و همانطور که پایه آموزش و پرورششان گذاشته شود، یاد می‌گیرند و رشد می‌یابند، به همان نحوی که تربیت می‌شوند در مراحل بعدی در جامعه مؤثر خواهند بود.

وی با بیان اینکه وقایع تاریخ انقلاب اسلامی باید به‌درستی ترسیم شود، گفت: در این ارتباط تسخیر لانه جاسوسی در کتاب‌های درسی دانش‌آموزان به‌درستی باید تبیین و ترسیم شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با تأکید بر اینکه فرهنگ بسیج و دفاع مقدس باید به نسل جدید و جوان منتقل شود تا جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان محفوظ بماند، گفت: فرهنگ بسیج را باید در آموزش و پرورش تقویت کنیم.

انتهای پیام
captcha