شناسایی 30 هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در کشور
کد خبر: 3860145
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۴

شناسایی 30 هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در کشور

گروه اجتماعی - وزیر نیرو، با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست‌ دارند، گفت: حدود 30 هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در کشور شناسایی شده که امیدواریم با استفاده از توان متخصصان داخلی بتوانیم در آینده تمام این ظرفیت را محقق و به مدار بیاوریم.

شناسایی 30 هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در کشور

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رضا اردکانیان، وزیر نیرو، عصرروز چهارشنبه، ششم آذرماه در ارتباط ویدیو کنفرانسی با رئیس‌جمهور برای افتتاح نیروگاه بادی 50 مگاواتی آقکند میانه، با اشاره به اینکه نیروگاه‌های تجدیدپذیر نقش مهمی در حفاظت از محیط زیست‌ دارند، گفت: حدود 30 هزار مگاوات ظرفیت احداث نیروگاه بادی در کشور شناسایی شده که امیدواریم با استفاده از توان متخصصان داخلی بتوانیم در آینده تمام این ظرفیت را محقق و به مدار بیاوریم.

وی با تاکید بر توجه جدی دولت به راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدیدپذیر گفت: ظرفیت نصب شده نیروگاههای تجدیدپذیر در این دولت 7 برابر مجموع ظرفیت ایجاد شده در دولتهای قبلی است.

اردکانیان، به ویژگیهای نیروگاه بادی آق کند میانه به عنوان بزرگترین نیروگاه بادی کشور اشاره کرد و افزود: این نیروگاه با ظرفیت ۵۰ مگاوات از 20 توربین دو و نیم مگاواتی تشکیل شده است.

وزیر نیرو ادامه داد: این نیروگاه به همت صنعتگران و متخصصان داخلی طراحی و ساخته شده و بخش خصوصی برای راه اندازی آن 960 میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

اردکانیان با بیان اینکه نیروگاه بادی آق کند میانه می تواند 175 هزار مگاوات انرژی در سال تولید کند افزود : این نیروگاه نقش مهمی در تامین برق پایدار در منطقه به ویژه جنوب شرقی آذربایجان شرقی خواهد داشت.

وی کاهش آلاینده های زیست محیطی و صرفه جویی در مصرف آب و سوخت را از دیگر مزایای این طرح ذکر کرد.

وزیر نیرو همچنین از تصویب یکپارچه سازی و ادغام شرکتهای آب و فاضلاب شهری و روستایی در استانهای کشور در نشست امروز هیات دولت خبر داد.

انتهای پیام
captcha