بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله غفاری در آذرشهر
کد خبر: 3867414
تاریخ انتشار : ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۲

بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله غفاری در آذرشهر

گروه اجتماعی ــ چهل‌و‌پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ حسین غفاری در زادگاهش آذرشهر با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم گرامی داشته شد.

بزرگداشت سالگرد شهادت آیت‌الله حسین غفاری در آذرشهربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، چهل‌و پنجمین سالگرد شهادت آیت‌الله شیخ حسین غفاری در زادگاهش آذرشهر امروز، هشتم دی‌ماه با حضور گسترده قشرهای مختلف مردم گرامی داشته شد.

سردار عابدین خرم، فرمانده سپاه عاشورا در این مراسم گفت: تاریخ ثابت کرده است هر امتی امام نداشته باشد، حتماً مورد طمع و حمله دشمن قرار گرفته است و بی‌شک رمز پیروزی انقلاب ما این بود که مردم در آزمون شناخت، انتخاب و پیروی از امام سر بلند بیرون آمدند و نتیجه‌اش هم آمدن حکومت اسلامی به جای حکومت ظلم و ستم شاهی پهلوی بود.

وی با بیان خاطراتی از زمان قبل از انقلاب گفت: خود اسدالله علم در خاطراتش می‌گوید آنگاه که شاه کشور به صورت علنی خود را نوکر آمریکا قلمداد می‌کند، یعنی این حکومت رو به انحطاط است.

سردار خرم ادامه داد: متأسفانه تاریخ را مطالعه نمی‌کنیم تا بدانیم حکومت ستمگر پهلوی چه بر سر کشورمان آورد این چنین افرادی با برخی الفاظ، به‌عنوان ناجی و قهرمان مردم شناسانده می‌شوند.

فرمانده سپاه عاشورا، با اشاره به قدرت و اقتدار کنونی ایران اسلامی، گفت: رهبر فقید انقلاب اسلامی چنان عزتی به مردم ایران بخشید که امروز آمریکا، ایران را بزرگترین مانع برای خود می‌بیند.

وی با بررسی اوضاع کشورهای اسلامی گفت: ایران تنها کشوری است که در هر انتخابی مستقل است و وابسته به هیچ کشور بیگانه‌ای نیست. متأسفانه امروز شاهدیم برخی کشورهای اسلامی مانند عربستان، گاو شیرده آمریکا شده‌اند.

فرمانده سپاه عاشورا، با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: از افتخارات جمهوری اسلامی این است که در این چهل سال، خود مردم مسئولان خود را انتخاب کرده‌اند. البته انتخاب هم مهم است. هر جا درست انتخاب نکرده‌ایم ضربه خورده‌ایم.

سردار خرم تصریح کرد: امروز شرایط طوری شده که با انتخاب برخی افراد غرب‌گرا که معتقدند باید برویم با آمریکا به‌عنوان کدخداپیمان ببندیم تا پیشرفت کنیم  کشورمان دچار پسرفت و مشکلات زیادی شده است.

فرمانده سپاه عاشورا، افزود: اگر روزی به دشمن دل ببندیم و تصور کنیم که دشمن اقتصاد ما را درست خواهد کرد، آن روز، روز سیاهی و ننگ ماست امروز اگر ما بخواهیم اقتصاد کشور شکوفا شود، چاره‌اش وابستگی به غرب و آمریکای جنایتکار نیست بلکه راهکارش مدیریت جهادی و انقلابی برای چرخاندن چرخ تولید این کشور است؛ چرا که ظرفیت‌های کشور در این موضوعات کاملاً فراهم است.

سردار خرم با اشاره به برخی شایعات و کوتاه فکریهای به اصطلاح روشنفکری گفت: بعضی فکر میکنند ما می‌خواهیم با دنیا قطع ارتباط کنیم. نه اینطور نیست. اما نمی‌توانیم با آمریکا و رژیم صهیونیستی جنایتکار یکی باشیم. دشمن پس از ناامیدی از جنگ فیزیکی، مشغول جنگ نرم و جنگ اقتصادی علیه مردم ایران شده است.

وی بیان کرد: همان گونه که امام خمینی(ره) فرمودند هر جا دشمن از شما تعریف کرد بدانید راهتان اشتباه است و امام خامنه‌ای هم در خطبه‌های تاریخی قبل از ۹ دی، به فتنه‌گران فرمودند ببینید و بدانید چه کسانی شما را تعریف و حمایت می‌کنند تا راه را تشخیص دهید.

فرمانده سپاه عاشورا با یاد آوری لزوم بصیرت در فتنه گفت: در سال ۸۸ عده‌ای خواص با نشخوار کردن عقاید دشمن، موجب منزوی شدن خودشان شدند اما 9 دی آبی بر آتش فتنه شد و در تاریخ انقلاب ماندگار شد.

سردار خرم، یاد و نام شهیدان والامقام، آیت‌الله شیخ حسن غفاری و آیت‌الله سید‌اسدالله مدنی را گرامی داشت و گفت: این علمای بزرگ، خورشید درخشانی برای روشن کردن مسیر انقلاب اسلامی بودند. افرادی همچون شهید غفاری، در دل انسان‌های مؤمن جای دارند و گرامیداشت این چنین بزرگوارانی موجب عزت امت اسلامی مى‌شود.

عالم مجاهد آیت‌الله شیخ حسین غفاری در سال 1293 هجری شمسی در آذرشهر متولد شد و پس از سال‌ها مجاهدت در راه دین و انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم طاغوت در 7 دی‌ماه سال 1353 در سیاهچاله ساواک و زیر فجیع ترین شکنجه‌ها به شهادت رسید.

انتهای پیام
captcha