محاکمه عادلانه مسببان شهادت سردار سلیمانی از مجاری بین‌المللی پیگیری شود
کد خبر: 3870204
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۴
بیش از 2000 استاد دانشگاه در بیانیه‌ای خواستار شدند؛

محاکمه عادلانه مسببان شهادت سردار سلیمانی از مجاری بین‌المللی پیگیری شود

گروه دانشگاه ــ در پی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی دو هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور در بیانیه‌ای از مسئولان خواستند برای محاکمه عادلانه مسببان شهادت سردار سلیمانی از مجاری بین‌المللی اقدام‌ کنند.

به گزارش ایکنا، به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها؛ بیش از دو هزار نفر از اساتید دانشگاه‌های کشور در پی شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی بیانیه‌ای صادر کردند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
«مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ ۖ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِیلًا»
شهادت سردار شجاع، سرافراز و دلاور نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم خستگی ناپذیرش مجاهد شهید ابومهدی المهندس و شهدای همراه را به محضر امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و تمامی مظلومان و آزادگان جهان تبریک و تسلیت می‌گویم.

سردار سلیمانی مجاهد فی سبیل‌الله بود و تا آخرین نفس برای عزت و اقتدار این مرز و بوم مجاهدت نمود و در سال‌های اخیر با ظهور پدیده شوم داعش، او قهرمان مبارزه با تروریسم بود و غده سرطانی داعش را از منطقه برکند و امنیت را به مردم منطقه هدیه کرد.

جنایتکاران پلید باید بدانند با شهادت این سردار فداکار و جان برکف، خط جهاد و مقاومت، با انگیزه‌ای مضاعف ادامه خواهد یافت و درخت مقاومت هر روز شکوفاتر و بالنده‌تر از گذشته خواهد شد.

در این راستا ما استادان دانشگاه‌های سراسر کشور، ضمن ادای احترام به روح بلند و ملکوتی این فرمانده دلاور، انتظار داریم با پاسخی سخت و پشیمان کننده، انتقام خون پاک و به‌ناحق ریخته شده آن شهید مظلوم از جنایتکاران ددمنش گرفته شده و از مسئولان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران می‌خواهیم با دیپلماسی فعال، زمینه محکومیت جهانی این جنایت هولناک و اقدامات مذبوحانه آمریکای جنایتکار را در مجامع جهانی و بین‌المللی و از همه مهمتر، در نزد افکار عمومی جهان فراهم نموده و برای محاکمه عادلانه مسببان آن از مجاری بین‌المللی اقدام‌ کنند.

بدیهی است رژیم منحوس ایالات متحده آمریکا مسئول عواقب کلیه تبعات این ماجراجویی‌های جنایتکارانه خواهد بود.
انتهای پیام
captcha