آثار اجتماعی وقف را به مردم نشان دهیم/ نمایندگانی شجاع و دلسوز انتخاب كنیم
کد خبر: 3876194
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

آثار اجتماعی وقف را به مردم نشان دهیم/ نمایندگانی شجاع و دلسوز انتخاب كنیم

گروه اجتماعی ـ دبیر هیئت فقهی ـ حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور با تأكید بر اینكه باید موقوفات را در کشور توسعه بدهیم و لازمه آن جلب اعتماد عمومی است، گفت: اگر مردم به مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه اعتماد داشته باشند برای ثبت وقف‌های جدید و گسترش فرهنگ وقف نیز با روی خوش اقدام خواهند کرد یعنی مردم باید آثار اجتماعی وقف را ببینند تا اعتماد کنند.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین روحانی‌نژاد، مدیرکل امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و دبیر هیئت فقهی ـ حقوقی این سازمان امروز، 14 بهمن‌ماه در جلسه معاونین، مدیران ستادی و روسای ادارات اوقاف و امور خیریه استان فارس كه در شیراز برگزار شد، با تأكید بر اینكه کارگزار و خادم مردم بودن یک توفیق است، گفت: فعالیت و کار و تلاش در سازمان اوقاف و امور خیریه نیز جز توفیق و الطاف خداوندی چیز دیگری نیست. اگر بخواهیم در همین مسئولیتی که پذیرفته‌ایم موفق باشیم باید دانش، آگاهی و تخصص خودمان را در آن حوزه افزایش دهیم زیرا تنها با دانش است که می‌توان گام‌های استوارتری برداشت.

اهمیت مطالعه وقف‌نامه‌های قدیمی

وی با بیان اینكه هم‌اکنون زمینه برای مطالعه در حوزه وقف و ارتقای تمامی کارکنان سازمان اوقاف وجود دارد، گفت: کارکنان سازمان اوقاف و امور خیریه باید از نزدیک موقوفات و رقبات را ببینند و بررسی کنند زیرا وقف‌نامه‌ها باید سطر به سطر خواند و نیات را به‌طور دقیق احصا و اجرا کرد به خصوص وقف‌نامه‌هایی که مربوط به گذشته‌های دور است، باید به‌طور دقیق مورد مطالعه قرار گیرد زیرا فهم و ادبیات آن‌ها دشوار است.

روحانی‌نژاد با تأكید بر اینكه باید موقوفات را در کشور توسعه بدهیم و لازمه آن جلب اعتماد عمومی است، گفت: اگر مردم به مجموعه سازمان اوقاف و امور خیریه اعتماد داشته باشند برای ثبت وقف‌های جدید و گسترش فرهنگ وقف نیز با روی خوش اقدام خواهند کرد. بنابراین باید اعتماد را ارتقا و گسترش دهیم که البته کار رسانه‌ای در این زمینه بسیار مهم است یعنی مردم بایدآثار اجتماعی وقف را ببینند تا اعتماد کنند، مثلاً روزانه 40 هزار نفر از موقوفات درمانی شهر شیراز بهره‌مند می‌شوند و این مسئله باید به آگاهی مردم برسد.

دبیر هیئت فقهی ـ حقوقی سازمان اوقاف با بیان اینكه آثار اجتماعی وقف باید قابل لمس بوده و مشاهده شود، گفت: از گذشته تا به حال حوزه‌های علمیه به‌عنوان مراکز آموزشی یکی از زمینه‌های تحقق آثار اجتماعی وقف بوده است و مردم از این طریق شاهد اجرای نیات خیرخواهانه واقفین در جامعه بوده‌اند.

اجرای طرح آزادسازی جرائم غیرعمد

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای طرح «شمیم حسینی» در ایام محرم اشاره كرد و گفت:‌این طرح به‌منظور اجرای نیات واقفین خیراندیش طراحی و اجرا شد. همچنین طرح آزادسازی جرائم غیر عمد از جمله مصادیق تحقق آثار اجتماعی وقف است که این‌ها باید به سمع و نظر مردم برسد و رسانه‌ای شوند.

روحانی‌نژاد همچنین با تأكید بر حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری موقوفات، گفت: این مسئله ضمن حل كردن بسیاری از مسائل اجتماعی و اقتصادی كشور، موجب رشد اقتصادی موقوقات هم خواهد شد و در نتیجه آثار اجتماعی این سنت حسنه را نیز ملموس‌تر خواهد کرد.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و حضرت امام خمینی(ره) گفت: دشمن مصمم بود در چهل سالگی انقلاب پرونده نظام اسلامی را ببندد اما خداوند به این ملت عنایت فرمود تا در مقابل دشمن قسم خورده انقلاب و اسلام پیروز شدند.

در گام دوم انقلاب یك قدم برداشته‌ایم

وی با بیان اینكه دشمن نه تنها نتوانست به اهداف شوم خود برسد بلکه آرزوهای عبث خود را بر باد رفته دید، افزود: هم‌اکنون در گام دوم انقلاب اسلامی به سر می‌بریم و یک قدم را برداشته‌ایم.

روحانی‌نژاد با یادآوری اینكه در یکسال گذشته دشمنان حوادث و توطئه‌های بسیاری به کشورمان تحمیل کردند، گفت: تحریم‌های ظالمانه‌ای که در چهل سال انقلاب سابقه نداشت، بر كشورمان اعمال كردند و وقتی پیروزی جبهه مقاومت را نتوانستند ببینند با اقدام ظالمانه و ناجوانمردانه فرماندهان مقاومت را به شهادت رساندند البته خون این شهدا روح جدیدی به کالبد این انقلاب و کشور دمید.

مدیرکل امور استان‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار كرد: ملت ایران هوشیارتر از هر زمان هستند و این مسائل را حتی با وجود مشکلات معیشتی که داشتند، پشت سر گذاشتند و در این ایام و حوادث اخیر به دنبال ارزش‌های انقلاب و اسلام رفتند و نشان دادند که هرگز حاضر نیستند دست از آرمان‌های میهن اسلامی خود بردارند.

دستاوردهای 40 ساله انقلاب را برای جهانیان بازگو كنیم

وی ادامه داد: البته این دستاوردها و شگفتی‌های ملت ایران باید به کمک رسانه اطلاع‌رسانی شود و همچنین دستاوردها و خدمات چهل ساله انقلاب اسلامی نیز باید به تفصیل برای مردم و جهانیان بازگو شود.

روحانی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش‌رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: با پایان یافتن دهه فجر، تبلیغات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شروع می‌شود و این یک فرصت است.

دبیر هیئت فقهی ـ حقوقی سازمان اوقاف و امور خیریه كشور اظهار كرد: در کشورهای غربی که داعیه دموکراسی دارند معمولاً دو حزب اقلیت و اکثریت وجود دارد که برای به حاکمیت و به قدرت رسیدن خود تبلیغات و تلاش می‌کنند، در حالی که در کشور ما بیش از 16 هزار نفر برای مشارکت سیاسی حاضرند با یکدیگر رقابت کنند.

افرادی انتخاب كنیم كه وامدار دیگران نباشند

وی بیان كرد: برای انتخاب نماینده باید کسانی را انتخاب کرد که وامدار دیگران نباشند بلکه انسان‌های خالص، ارزشمند و انقلابی و کسانی که درد مردم را می‌فهمند باید انتخاب شوند.

روحانی‌نژاد با تأكید بر اینكه باید نمایندگانی انتخاب شوند که شجاع، انقلابی و دلسوز مردم و كشور باشند و درد را نیز شناخته باشند و مجلس مردمی را شکل دهند، گفت: چنین مجلسی با قدرت برای حقوق مردم فعالیت می‌کند، اما اگر نمایندگان منفعل باشند آن مجلس نیز نمی‌توان قوی و قدرتمند  باشد و به دنبال حقوق مردم باشد.

 

انتهای پیام
captcha