حمایت از یک هزار هیئت مذهبی فارس در قالب طرح «شمیم حسینی»
کد خبر: 4156442
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۳

حمایت از یک هزار هیئت مذهبی فارس در قالب طرح «شمیم حسینی»

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به اجرای طرح «شمیم حسینی» در استان فارس، گفت: یک هزار هیئت و مسجد استان فارس در طرح «شمیم حسینی» از محل اجرای نیت واقفان خیر اندیش برای برپایی مجالس عزاداری امام حسین (ع) مورد حمایت قرار می‌گیرند.

حمایت از یک هزار هیئت مذهبی فارس در قالب طرح شمیم حسینیبه گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، همایش «شمیم حسینی» و اهدای بن کارت ارزاق به هیئت‌های مذهبی شهر شیراز از محل موقوفات امروز، ۲۸ تیر در حرم مطهر سیدعلاءالدین الحسین (ع) برگزار شد.

حجت‌الاسلام رحیم صفری گرائی، معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایکنا گفت: طرح «شمیم حسینی» با هدف حمایت از هیئات مذهبی، تکایا و مساجدی که برنامه عزاداری محرم الحرام را دارند امروز با حضور بالغ بر ۴۰۰ هیئت برگزار شد.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف فارس با بیان اینکه در این مراسم بن کارت معیشتی خرید کمک ارزاق به ارزش حدود ۵ میلیون تومان به هیئات مذهبی اهدا شد، گفت: در طرح «شمیم حسینی» حمایت از یک هزار هیئت و مسجد استان فارس از محل اجرای نیت واقفان خیراندیش که بیش از ۸۰۰ سال پیش اموال خود را صرف روضه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) کردند، مورد هدف قرار گرفته است. 

صفری گرائی از اعزام ۱۵۰ مبلغ از قم و ۳۰۰ مبلغ بومی به مناطق محروم، مساجد و حسینیه‌ها با حمایت اوقاف فارس خبر داد و گفت: تمامی حمایت اعزام این مبلغان جهت روضه‌خوانی و ترویج فرهنگ حسینی در مناطق کم برخوردار و محروم توسط اوقاف فارس انجام می‌شود.

وی اجرای طرح «قرار ۱۲» در مراکز افق بقاع متبرکه فارس را مورد توجه قرار داد و تاکید کرد: این طرح روز ۱۲ هر ماه از طرف بقاع متبرکه و امامزادگان با اهدای میانگین ۹۰۰ بسته معیشتی در هر مرحله به نیازمندان اجرا می‌شود که مرحله ۱۵ این طرح در ماه محرم امسال برگزار خواهد شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه امام زادگان و بقاع متبرکه در تاسوعا و عاشورای حسینی خاستگاه مردم و شیعیان ائمه اطهار (ع) هستند، گفت: برای میزبانی هرچه بهتر از عزاداران امام حسین (ع) در بقاع متبرکه استان فارس برنامه‌ریزی‌های لازم در حال انجام است و همایش جهانی شیرخوارگان حسینی نیز در ۳۵ بقعه متبرکه سراسر استان فارس برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی ـ اجتماعی اداره‌کل اوقاف فارس در پایان سخنان خود تصریح کرد: با همکاری آموزش و پرورش، برنامه «احلی من العسل» در تمامی بقاع متبرکه شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha