از پیشرفت چین در تولید واکسن تا تشویق ناسا به دورکاری کارمندان
کد خبر: 3885889
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۱

از پیشرفت چین در تولید واکسن تا تشویق ناسا به دورکاری کارمندان

سازمان بهداشت جهانی امروز دوشنبه، ۲۶ اسفند با بیان اینکه کشور چین در تولید واکسن کرونا از سایر کشورها جلوتر است، تأکید کرد که آمریکا تنها کشوری نیست که آزمایش‌های مربوط به واکسن ویروس نوظهور کرونا را انجام می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ سازمان بهداشت جهانی تصریح کرد که ۳۰ کشور در حال بررسی و آزمایش درمان‌های ویروس کرونا هستند. پژوهشگران چین در تولید واکسن کرونا از سایر کشورها جلوتر بوده و در حال انجام آزمایشات هستند.

سازمان بهداشت جهانی ضمن اعلام همکاری با تمامی کشورها، سازمان‌ها و مؤسسات خواستار مقابله یکپارچه و همگانی با این بیماری همه‌گیر شده است.

در همین راستا رئیس کمیته علوم و فناوری شانگهای با اشاره به اینکه آزمایشات بالینی در اواخر فروردین ۹۹ آغاز می‌شود، گفت: شاهد پیشرفت چشمگیری در تولید واکسن بومی برای مقابله با کروناویروس در چین هستیم.

مصر

وزارت بهداشت مصر در بیانیه‌ای در خصوص شیوع ویروس کرونا تأکید کرد که ۱۶ مورد جدید از ابتلا به کرونا در مصر به ثبت رسیده و شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۲۶ نفر رسیده است.

ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه از افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این کشور خبر داد. بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که ۱۲ تَن دیگر در ترکیه به کرونا مبتلا شده‌اند.

وزارت بهداشت ترکیه اعلام کرد که با این احتساب شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۱۸ نفر رسیده است.

مکزیک

وزارت بهداشت مکزیک در بیانیه‌ای از آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور اعلام کرد که اولین مورد از قربانی شدن ناشی از ابتلاء به کرونا در مکزیک به ثبت رسید. وزارت بهداشت مکزیک همچنین اعلام کرد که تاکنون ۳۴ مورد از ابتلاء به کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.

ناسا

«جیم بریدنستاین»، مدیر ناسا در بیانیه‌ای نوشت: اخیراً تایید شده یکی از کارمندان ناسا در «مرکز پروازهای فضایی مارشال» در «ایالت آلاباما» به ویروس کرونا مبتلا شده است. 

 این در حالی است که هفته گذشته ناسا اعلام کرد یکی از کارمندان «مرکز تحقیقاتی Ames» در کالیفرنیا به ویروس کرونا مبتلا شده است.

 در بخش دیگری از بیانیه بریدنستاین آمده است: کارمندان مرکز مارشال هم مانند مرکز Ames اکنون باید اجبارا دورکاری کنند و تا اطلاع ثانوی دسترسی به مرکز محدود خواهد بود.

 بریدنستاین تأیید کرد هیچ اطلاعاتی حاکی از ابتلای کارمندان دیگر ناسا به این ویروس وجود ندارد. اما به دلیل احتیاط کارمندان تمام مراکز ناسا تشویق به دورکاری می‌شوند.

اقدامات جدید عربستان سعودی برای مقابله با کرونا

رسانه‌های سعودی گزارش دادند که مقامات این کشور به صورت رسمی تصمیم خود را مبنی بر بستن تمام مجتمع‌های تجاری و مراکز خرید با هدف مبارزه با گسترش ویروس کرونا در این کشور ابلاغ کرده‌اند. بر اساس این گزارش کسانی که این ممنوعیت را زیر پا بگذارند جریمه خواهند شد. مقامات سعودی همچنین فعالیت‌های برخی اماکن مانند رستوران‌ها و مراکز بازی کودکان را به حالت تعلیق در آوردند.

آمریکا

 آمارهای رسمی آمریکا در پایان روز یکشنبه، شمار قربانیان ویروس همه‌گیر کرونا در این کشور را ۶۵ نفر اعلام کردند حال آنکه شمار مبتلایان نیز طبق تازه‌ترین ارقام ارائه‌شده، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر گزارش می‌شود.

برگزاری نشست ۷ کشور صنعتی جهان با موضوع کرونا

«آبه شینزو»، نخست‌وزیر ژاپن تصریح کرد که سران «جی ۷» (هفت کشور صنعتی جهان) قرار است درباره اتخاذ راهکارهای چگونگی اتحاد در برابر ویروس کرونا، تشکیل جلسه دهند.

این نشست امروز دوشنبه و از طریق ویدئو کنفرانس تشکیل می‌شود.

ایتالیا

 ایتالیا روز یکشنبه(۲۵ اسفند) ۳۶۸ مورد جدید جان‌باخته ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرد که شمار تلفات در این زمینه را به ۱۸۰۹ مورد رساند.

گزارش خبرگزاری‌ها حاکی است که شمار مبتلایان به کرونا در ایتالیا از ۲۱ هزار و ۱۵۷ مورد در روز شنبه به ۲۴ هزار و ۷۴۷ مورد رسیده است.

ایتالیا در حال حاضر به لحاظ تعداد قربانیان ناشی از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ بعد از چین در رده دوم جهان قرار دارد.

اقدامات پیشگیرانه اسپانیا

دولت اسپانیا دو هفته وضعیت اضطراری اعلام کرد تا آمد و شد در سراسر کشور به پایین ترین حد ممکن برسد. بر اساس این طرح، کلیه مدارس، رستوران‌ها، هتل‌ها و سایر کسب‌وکارهای غیرضروری در این مدت تعطیل خواهد بود. به علاوه، مردم تنها در موارد ضروری نظیر ضرورت‌های پزشکی، کارهای بانکی و خرید آذوقه می‌توانند از خانه خارج شوند.

اردن

وزارت بهداشت اردن اعلام کرد که با ثبت موارد جدید ابتلا به کرونا شمار مبتلایان به این ویروس به ۱۲ نفر رسیده است.

گواتمالا

وزیر بهداشت گواتمالا اعلام کرد که نخستین مورد مرگ بر اثر ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شد.

وی در ادامه افزود: یک مرد ۸۵ ساله که به تازگی از مادرید به گواتمالا بازگشته بود به ویروس کرونا مبتلا شده بود. وزیر بهداشت گواتمالا تأکید کرد که این مرد ۸۵ ساله بر اثر ابتلا به ویروس مذکور فوت کرد. همچنین ۲ مورد جدید از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت شده است.

عراق

مقامات عراقی در بغداد به مدت ۶ روز منع آمد و شد اعلام کردند. منع آمد و شد در بغداد از نیمه شب سه‌شنبه به دلیل گسترش ویروس کرونا آغاز می‌شود.

همچنین وزارت کشور اقلیم کردستان عراق روز یکشنبه از تمدید منع آمد و شد در استان‌های اربیل و سلیمانیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، پیش از این منع آمد و شد در استان‌های مذکور به مدت دو روز اعلام شده بود اما با اعلام وزارت کشور اقلیم کردستان عراق این مسئله به مدت ۳ روز دیگر تمدید می‌شود.

فلسطین

«حمد اشتیه»، نخست‌وزیر فلسطین طی نشستی در شهر رام‌الله کرانه باختری گفت: با مشاهده یک مورد جدید ویروس کرونا در طولکرم شمار مبتلایان به این ویروس به 39 نفر افزایش یافته است.

وی افزود: این فرد تازه از لهستان به فلسطین بازگشته است.

ویروس کرونا برای نخستین‌بار در تاریخ 5 مارس (۱۵ اسفند) جاری از طریق گروه گردشگری که از یونان به شهر بیت لحم آمده‌ بودند به هفت تن از کارکنان هتلی در این شهر سرایت کرد.

سرزمین‌های اشغالی فلسطین

وزارت بهداشت رژیم غاصب صهیونیستی از ثبت موارد جدیدی از ابتلا به کرونا در اراضی اشغالی خبر داد. بر اساس این گزارش، این وزارتخانه اعلام کرد که شمار مبتلایان به کرونا در میان صهیونیست‌ها به ۲۴۸ نفر رسیده است.

گفتنی است، آمار منتشر شده از مبتلایان به کرونا توسط وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی در حالی است که «اسرائیل گاتز» وزیر خارجه رژیم اشغالگر هشدار داده بود که تل‌آویو در آستانه از دست دادن کنترل برای مهار شیوع ویروس جدید کرونا است.

انتهای پیام
captcha