از تشکیل واحد مقابله با دروغ‌پراکنی انگلیس تا قرنطینه کامل ایتالیا
کد خبر: 3884457
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰
نوآمدهای کرونایی از سراسر جهان؛

از تشکیل واحد مقابله با دروغ‌پراکنی انگلیس تا قرنطینه کامل ایتالیا

درحالی که کرونا ویروس بیش از ۱۰۰ کشور را تحت تأثیر قرار داده است؛ دولت انگلیس واحدی جدید برای مقابله با گسترش اخبار جعلی و ادعاهای نادرست درباره ویروس کرونا تشکیل داده و ایتالیا هم نخستین کشور جهان خواهد بود که برای جلوگیری از شیوع این بیماری سراسر خاک خود را در وضعیتی شبیه قرنطینه ملی قرار می‌دهد.

به گزارش ایکنا؛ وزارت بهداشت سوئد در بیانیه‌ای تصریح کرد: «ما اطلاعات مربوط به ۲۴۸ مورد ابتلا در کشور را دریافت و ثبت کردیم. اکثر این افراد از سفرهای خارجی  به‌ویژه از شمال ایتالیا برگشته بودند.»

کارشناسان وزارت بهداشت سوئد خطر شیوع کروناویروس را در حد متوسط می‌دانند. مقامات سوئد معتقدند مبتلایان از خارج مرزهای کشور  و در تماس نزدیک با حاملان عفونت کروناویروس بیمار شدند.

کویت

وزارت بهداشت کویت در بیانیه خود اعلام کرد که ۱۴ مورد جدید از ابتلا به کرونا در کویت به ثبت رسیده است.

این وزارتخانه همچنین تأکید کرد که شمار مبتلایان به کرونا در این کشور به ۶۹ نفر رسیده است.

لبنان

گزارش‌های رسانه‌ای حاکی از آن است که نخستین مورد از مرگ یک بیمار کرونایی در لبنان امروز در این کشور ثبت شده است.

شخص مذکور به‌تازگی از مصر به لبنان سفر کرده و حامل این ویروس بوده است.

طبق اعلام وزارت بهداشت لبنان تاکنون ۴۱ نفر به ویروس کرونا در این کشور مبتلا شده‌اند. این درحالی است که پیش‌تر شمار مبتلایان به کرونا در لبنان حدود ۳۰ نفر بود.

افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان در گزارشی اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۵ نفر افزایش یافته است.

این وزارتخانه، ابتلای یک نفر دیگر به ویروس کرونا در استان سمنگان در شمال افغانستان را تأیید کرد. پیش از این ۴ نفر در استان هرات در غرب افغانستان به این ویروس مبتلا شده بودند.

انگلیس

دولت انگلیس برای مقابله با ادعای اشتباه و نادرست درباره ویروس کرونا یک «واحد مقابله با دروغ‌پراکنی»  تشکیل داده است. این درحالی است که دولت نگران آن است که مردم این کشور در فضای آنلاین فریب داده شوند.

وزرای دولت این کشور شب گذشته تشکیل گروهی از کارشناسان را تأیید کردند که وظیفه‌شان شناسایی اخبار جعلی درباره کووید۱۹ و برقراری ارتباط با رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای تضمین حذف این مطالب است.

در همین راستا، آزمایشگاهی در انگلیس برای آزمایش واکسن کرونا به دنبال ۲۴ داوطلب است تا ویروس کرونا به آنها تزریق شود.

این افراد باید دو هفته در قرنطینه بمانند و در عوض سه هزار و ۵۰۰ پوند (حدود هفت هزار دلار استرالیا) حقوق بگیرند.

بنابر گزارش‌ها شیوع ویروس کرونا در انگلیس در یک هفته گذشته شتاب بی‌سابقه‌ای گرفته و سبب شده برخی اقلام در فروشگاه‌های زنجیره‌ای جیره‌بندی شوند؛ ضمن آنکه مقام‌های وزارت بهداشت بریتانیا درباره شیوه مقابله با این ویروس اظهارنظرهای متناقضی مطرح می‌کنند.

کره جنوبی

 وزارت بهداشت کره جنوبی اعلام کرد که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، با تأیید ۳۵ مورد جدید ابتلاء به ویروس کرونا در کره جنوبی مجموع مبتلایان به این ویروس به ۷۵۱۳ نفر رسیده است. طبق آخرین آمار، تعداد فوتی‌ها نیز بالغ بر ۵۰ نفر است.

پاکستان

یک شبکه پاکستانی گزارش داد که تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۱۶ نفر افزایش یافته است.

این شبکه گزارش داد که ۹ مورد جدید از ابتلا به این ویروس در پاکستان و مشخصاً در شهر کراچی ثبت شده است.

شهر کراچی تاکنون ۱۳ مورد از مجموع موارد ثبت شده ابتلا به ویروس کرونا را در خود جای داده است. یک مورد هم در اسلام‌آباد پایتخت پاکستان گزارش شده است.

مراکش

سازمان هواپیمایی مراکش بیانیه‌ای را در خصوص وضعیت پروازهای خود به ایتالیا پس از شیوع کرونا در این کشور، منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، این سازمان اعلام کرده است که تا اطلاع ثانوی تمامی پروازهای مراکش به ایتالیا به حالت تعلیق درمی‌آید. سازمان هواپیمایی مراکش تأکید کرده که این تصمیم در پی شیوع کرونا در ایتالیا اتخاذ شده است.

جریمه كردن پنهان‌کاری کرونا در عربستان 

عربستان اعلام کرد هر کس که ابتلا به ویروس کرونا را پنهان کند، ۵۰۰ هزار ریال عربستان، معادل ۱۳۳ هزار دلار جریمه خواهد شد.

همچنین دولت عربستان کسانی را که در هنگام بازگشت از سفرهای خارجی، از دادن اطلاعات درست درباره کشورهایی که در آنجا حضور داشته‌‌اند، جلوگیری کنند، جریمه می‌کند.

عربستان اخیراً شهر قطیف را که ۱۵ نفر در آن به کرونا مبتلا شده‌اند، قرنطینه کرده است.

ایتالیا قرنطینه کامل شد

ایتالیا به بحران‌زده‌ترین کشور اروپایی در پی شیوع ویروس کرونا مبدل شده و جوزپه کونته، نخست‌وزیر ایتالیا، اعلام کرده محدودیت‌هایی که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در شمال این کشور اتخاذ شده بود اکنون در تمامی کشور به اجرا گذاشته می‌شود. این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم‌های عمومی هم خواهد شد.

کونته تأکید کرده که با سراسری شدن محدودیت‌ها، فقط به سفرهای بسیار ضروری که قابل به تعویق انداختن نیستند، اجازه تردد داده خواهد شد.

نخست‌وزیر ایتالیا گفته این اقدامات که از بامداد سه‌شنبه، 19 اسفند، به اجرا درخواهد آمد؛ برای محافظت از آسیب‌پذیرترین قشر جامعه این کشور در نظر گرفته شده است. روز دوشنبه شمار جان‌باختگان ویروس کرونا در ایتالیا جهشی یکباره داشت و با ثبت ۹۷ قربانی دیگر به ۴۶۳ نفر رسید.

بدین ترتیب، ایتالیا نخستین کشور جهان خواهد بود که برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سراسر خاک خود را در وضعیتی شبیه قرنطینه ملی قرار می‌دهد.

آمریکا

به نقل از شبکه «سی ان ان»، محاسبات دانشگاه جانیز هاپکینز نشان داد که بیش از 700 نفر در ایالات متحده به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

بر طبق این اطلاعات، 709 نفر مبتلا و 22 نفر درگذشتند. بر اساس اطلاعات شبکه نامبرده، تعداد مبتلایان 717 نفر و فوتی‌ها 26 نفر اعلام شده است.

این درحالی است که مقامات آزمایش کروناویروس را به‌طور محدود انجام می‌دهند و با گسترش آزمایش‌ها ممکن است تعداد مبتلایان افزایش یابد.

بنابر گزارش‌ها تعداد موارد شناسایی شده عفونت به کروناویروس در جهان به ۱۱۴ هزار ۴۵۲ نفر رسیده است که از این تعداد ۴۰۲۶ نفر جان باختند.

یادآور می‌شود،  کرونا ویروس بیش از ۱۰۰ کشور را تحت تأثیر قرار داده است، چیزی حدود ۶۴ هزار و ۱۶۹ نفر در حال حاضر درمان شده‌اند. بنابراین، بیشتر موارد ابتلا بیش از ۸۰.۷ هزار نفر در داخل چین رخ داده است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha