چرخ‌هایی که برای حمایت از مدافعان سلامت می‌چرخند
کد خبر: 3887137
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹

چرخ‌هایی که برای حمایت از مدافعان سلامت می‌چرخند

یک خانواده تبریزی به همراه دوستان خود کارگاهی را راه‌اندازی کرده است که در آن چرخ‌های خیاطی به صف شده‌ و به عشق حمایت از مدافعان سلامت می‌چرخند تا باری از دوش بردارند.

خانواده تبریزی پشتیبان مدافعان سلامتجامعه پزشکی به عنوان مدافعان سلامت در خط مقدم مبارزه با کرونا نیاز به پشتیبانی دارند. یکی از این نیازها تأمین لباس‌های ایزوله و ماسک پزشکی است. این روزها تعدادی از شهروندان در جهت حمایت از مدافعان سلامت از هر کاری که از دستشان بر می‌آید دریغ نمی‌کنند.

حسین پیشنمازی و محدثه حسن‌زاده یکی از خانواده‌های تبریزی هستند که با تبدیل یک طبقه از منزل مسکونی خود به کارگاه تولید ماسک سعی کرده‌اند در جهت حمایت از مدافعان سلامت قدم بردارند. نام کارگاه آنها به نام سردار شهید قاسم سلیمانی مزین شده است.

در یک عصر بهاری مهمان آنها شدم تا از نزدیک در جریان کار  باشم. بانوان حاضر در کارگاه با شور و حال خاصی در حال تهیه ماسک هستند. 


بیشتر بخوانید:


محدثه حسن‌زاده در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: یک ماه پیش بعد از اینکه موافقت خود را با تصمیم همسرم در تهیه و تولید ماسک اعلام کردم بلافاصله موضوع را به دوستانم اطلاع دادم و آنها نیز مشتاقانه پذیرفتند.

وی افزود: وقتی کرونا ویروس انتشار و شیوع زیادی پیدا کرد همسرم گفت در شرایط فعلی هر کدام از ما وظیفه داریم از کادر پزشکی و پرستاری حمایت کنیم و در این شرایط تبدیل خانه به کارگاه تولید ماسک بهترین تصمیم برای حمایت از آنان است.

سربازان پشت جبهه هستیم

عارفه ابهری یکی از بانوان فعال این کارگاه است و به گفته خود جزو اولین نفراتی است که کار در این کارگاه را شروع کرده و با علاقه و شور و حال خاصی به کارکاه دوخت ماسک می‌آید. او کارش را با برشکاری ماسک‌ها آغاز کرده و حالا هم هر کاری که بگویند در این کارگاه انجام می‌دهد. از شمارش تعداد ماسک‌ها، چرخکاری، دوخت، تمیزکاری و...هرکاری که نیاز باشد انجام می‌دهد.

ابهری با بیان اینکه ما خادمان کوچک در پشت جبهه مبارزه با کرونا هستیم افزود: اکنون مثل مادران و خواهران خود در هشت سال دفاع مقدس سرباز کوچکی هستیم که در پشت جبهه فعال بوده و تا هر زمان که نیاز باشد در این کارگاه برای حمایت از مدافعان سلامت پای کار هستیم.

همه یک هدف داریم

حمیده نویدان‌فر، یکی دیگر از بانوان فعال در کارگاه در مورد علت حضورش به ایکنا گفت: همه یک هدف داریم و آن حمایت از کادر جامعه پزشکی و پرستاری است تا هر چه زودتر در میدان مبارزه با کرونا پیروز شوند. من نیز با وجود دوری مسیر، اما با شور و شوق زیاد آمدم تا سهمی در این کار داشته باشم.

وی با اظهار ناراحتی و انتقاد از شهروندانی که توصیه‌های پزشکی را رعایت نکرده و به مسافرت می‌روند ادامه داد: باید به توصیه‌های پزشکان دقت کرده و در خانه بمانیم. متأسفانه تعدادی از شهروندان علی‌رغم توصیه ها به مسافرت رفتند یا در داخل شهر به دید و بازدیدهای عید می‌پردازند که باعث افزایش انتشار ویروس می‌شود.

نویدان‌فر با بیان اینکه در شرایط فعلی سلامتی از هر چیزی مهم‌تر است، تصریح کرد: مراکز خرید و تفریح سرجای خود هستند لطفاً مردم این بیماری را جدی بگیرند و در خانه بمانند تا قطع‌کننده زنجیره ویروس کرونا باشیم.

گل لبخند بر چهره رهبرم

سیما ملک‌محمدی، یکی دیگر از بانوان که در بخش چرخکاری فعال است به ایکنا گفت: کادر پزشکی و پرستاری چند هفته است خانواده خود را ندیده‌اند، در مقابل زحمت‌های آنان فقط یک وظیفه داریم و آن در خانه ماندن و صبر و تحمل کردن است تا زنجیره انتقال کرونا قطع شود.

وی ادامه داد: در مقابل زحمت‌های شبانه‌روزی کادر درمان وظیفه داریم از آنها حمایت کنیم بنابراین وقتی مطلع شدم در این کارگاه خانگی دوستان به دوخت ماسک پزشکی می پردازند من هم پیشقدم شدم تا در کنار آنها باشم.

ملک‌محمدی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در مورد تشکر از جامعه پزشکی اظهار کرد: وقتی رهبری از کادر پزشکی و پرستاری تشکر کرده و مردم را به کمک و پشتیبانی از آنها توصیه کردند انگیزه‌ام مضاعف شد تا در کنار این تیم به صورت جهادی کار کنیم تا گل لبخند بر چهره رهبرم بنشیند و ایشان از کار ما نیز راضی باشند.

اندازه‌گیری، برشکاری، چین‌زدن، چرخکاری و دوخت، تمیزکاری و در نهایت بسته‌بندی از جمله کارهایی است که در این کارگاه و با همت بانوان انجام می‌شود و پس از تولید و بسته‌بندی از سوی سپاه ناحیه تبریز ایزوله و استریل شده و در اختیار مراکز درمانی و بهداشتی قرار می‌گیرد.

در این کارگاه، چرخ‌های خیاطی به صف شده‌اند و به عشق حمایت از مدافعان سلامت می‌چرخند تا باری از دوش نظام سلامت بردارد.

انتهای پیام
captcha