تولید ۳۰ هزار ماسک توسط جهادگران بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3888733
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

تولید ۳۰ هزار ماسک توسط جهادگران بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی، گفت: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی با فعال کردن کارگاه‌های خانگی تاکنون ۵۰۰ دست ملحفه بیمارستانی، ۲۵۰ عدد لباس جراحی (گان) و ۳۰ هزار ماسک در طی یک هفته تولید کرده‌اند.

تولید ۳۰هزار ماسک توسط جهادگران بسیج دانشجوییغلامرضا جعفری، مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با اشاره به فعالیت چندین گروه دانشجویی جهادی در استان گفت: همزمان با انتشار و شیوع ویروس کرونا ناحیه بسیج دانشجویی استان نیز فعالیت‌های خود را برای مقابله با این ویروس و جلوگیری از انتشار آن متمرکز کرده است.

وی ادامه داد: در این راستا ناحیه بسیج دانشجویی با فعال کردن کارگاه‌های خانگی تولید ماسک فعالیت‌های خود را پیش برده به طوری که در ۲۴ کارگاه خانگی ۵۰۰ دست ملحفه بیمارستانی و ۲۵۰ عدد لباس جراحی (گان) و 30 هزار ماسک طی یک هفته تولید شده است.

جعفری، با اشاره به اینکه این کارگاه‌ها در فضاها و مکان‌های مختلف ایجاد شده است، اظهار کرد: به عنوان مثال از روستای گنبرف گرفته تا در دانشگاه علمی و کاربردی تبریز، کارگاه‌ها دایر شده و فعال هستند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌شرقی، با اشاره به ساماندهی گروه‌های جهادی دانشجویی بیان ‌کرد: در این زمینه ۸۰۰ دانشجوی بسیجی در قالب ۱۰۶ گروه جهادی پای کار هستند.

وی افزود: دانشجویان بسیجی علاوه بر دوخت و تولید ماسک و ملحفه پزشکی در سمپاشی محلات و نقاط پرخطر نیز فعالیت چشمگیری دارند. به طوری که بیش از ۳۰۰ نقطه پرخطر تبریز را ضدعفونی کرده‌اند. یکی از مناطق و محلات پرخطر محله مارالان اعلام شده که دانشجویان هر دو روز یکبار این محله را ضدعفونی می‌کنند.

جعفری از ضدعفونی کردن دستگاه‌های خودپرداز خبر داد و افزود: در شهرستان‌ها اقدامات خوبی انجام می‌شود به عنوان مثال در شهرستان میانه ۳۰ عدد خودپرداز ضدعفونی شده و در کنار آن‌ها ۵۰ عدد دستکش یک بار مصرف تعبیه شده تا افراد در هر بار استفاده از خودپرداز از دستکش استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha