فراخوان آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی در عربستان
کد خبر: 3888845
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲

فراخوان آزادی بازداشت‌شدگان فلسطینی در عربستان

با شیوع ویروس کرونا در عربستان سعودی، فراخوانی تحت نام «آزادی برای الخضری و دیگر بازداشت‌شدگان فلسطینی در عربستان» ایجاد شد.

به گزارش ایکنا به نقل از العالم، با گذشت یکسال از بازداشت ده‌ها فلسطینی و اردنی توسط مقامات سعودی، فراخوان جدیدی برای درخواست آزادی آنها با توجه به شیوع ویروس کرونا در عربستان مطرح شد.

فراخوان آزادی برای الخضری و دیگر بازداش‌شدگان فلسطینی در عربستان در واقع برای وفاداری آنها به مسأله فلسطین است. این فراخوان تاکید کرد که بازداشت ده‌ها فلسطینی و اردنی در عربستان به‌ویژه محمد الخضری جهان عرب و اسلام را دچار شوک کرد. این فرخوان همچنین از تمام نهادها و نیروها خواست تا برای آزادی بازداشت‌شدگان عربستان سعودی را تحت فشار قرار دهند.
 
«رافت مره»، رئیس بخش اطلاع‌رسانی جنبش حماس در توئیتی بازداشت محمد خضری و ده‌ها فلسطینی دیگر را محکوم کرد و خواستار آزادی فوری آنها شد.

به رغم تلاش‌های مداوم حماس برای برقراری تماس با مسئولان سعودی و درخواست‌ها برای آزادی بازداشت‌شدگان، عربستان سعودی دست به اقدامات شدیدتری علیه فلسطینیان زد. در ماه مارس گذشته مقامات عربستان حدود 62 فلسطینی از جمله برخی اردنی مقیم عربستان را محاکمه کردند.

با نزدیک‌شدن ماه رمضان همچنان خانواده‌های بازداشت‌شدگان امید دارند که میانجی‌گری‌ها به ثمر برسد و عزیزان آنها از زندانها آزاد شوند. آنها از سازمان ملل خواستند تا هرچه سریعتر وارد عمل شود و مقامات سعودی را تحت فشار قرار دهد تا این تجاوزکاری‌ها را متوقف و بازداشت‌شدگان را هرچه سریعتر آزاد کند.
انتهای پیام
captcha