راه‌اندازی سامانه پیشگیری از آسیب‌های روانی کرونا در آذربایجان‌شرقی
کد خبر: 3889466
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

راه‌اندازی سامانه پیشگیری از آسیب‌های روانی کرونا در آذربایجان‌شرقی

سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی سامانه پیشگیری از آسیب‌های روانی ـ اجتماعی ناشی از بحران کووید ۱۹ خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه و پاسخ به سؤالات، خود ارزیابی انجام دهند و ضمن غربالگری سیستمی از مشاوره‌های مربوط بهره‌مند شوند.

راه‌اندازی سامانه پیشگیری از آسیب‌های روانی ـ اجتماعی کرونا در آذربایجان‌شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فرگل صحاف، سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان عصر روز یکشنبه، 17 فروردین‌ماه از راه‌اندازی سامانه پیشگیری از آسیب‌های روانی ـ اجتماعی ناشی از بحران کووید ۱۹ خبر داد و گفت: افراد می‌توانند با مراجعه به سامانه و پاسخ به سؤالات، خودارزیابی انجام دهند و ضمن غربالگری سیستمی از مشاوره‌های مربوط بهره‌مند شوند.

وی صیانت از سلامت روانی افراد را از اهداف اصلی راه‌اندازی این سامانه بیان کرد و افزود: این سامانه علاوه بر غربالگری سیستماتیک میزان استرس، اضطراب، افسردگی و اعلام آن به فرد، توصیه‌های علمی لازم نیز متناسب با شرایط روانشناختی فرد و نتایج به دست آمده را ارائه می‌دهد.

صحاف، با بیان این‌که طراحی این سامانه توسط گروه متخصص انجام شده است، گفت: مراجعان به این سامانه با ارائه شماره تلفن و کد ملی در سامانه شناسه‌ای را دریافت کرده و از طریق تماس با 1480 می‌توانند از خدمات تخصصی صدای مشاور از ساعت هشت صبح الی 12 شب به‌صورت رایگان بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، با بیان این‌که در صورت نیاز به مراکز تخصصی مشاوره حضوری تحت نظارت سازمان ارجاع می‌شوند، افزود: افراد می‌توانند با مراجعه به نشانی corona.behzisti.ir از خدمات این سامانه بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha